O konwersji mówimy w momencie, gdy Internauta wykona na stronie internetowej ( w sklepie internetowym) zamierzoną i pożądaną przez reklamującego czynność. Może to być rejestracja użytkownika na stronie internetowej, zamówienie cennika, złożenie zapytania ofertowego poprzez formularz kontaktowy, zamówienie produktu, zapisanie się do newslettera, pobranie katalogu ze szczegółową ofertą, dłuższe przebywanie na stronie internetowej. Słowem wszystko, co wskazuje na zainteresowanie Internauty ofertą zawartą na stronie, i ma prowadzić do skorzystania z niej – dokonania zakupu, zlecenia usługi.
Wskaźnik konwersji wskazuje stosunek ilości osób, które wykonały pożądaną czynność na stronie do wszystkich odwiedzin strony. W uproszczeniu można powiedzieć, że jest to procent odwiedzin, które kończą się dokonaniem zakupu.
Wskaźnik konwersji ma szczególne znaczenie w linkach sponsorowanych, bowiem reklamodawca płaci w nich za każde kliknięcie w link strony. Trzeba więc walczyć o zatrzymanie Internauty na stronie i nakłonienie go wykonania zamierzonej akcji.
Coraz częściej mówi się także o konwersji w przypadku pozycjonowania strony internetowej w wynikach naturalnych. Szczególnie w kontekście wyboru słów kluczowych.
Przy zastosowaniu długiego ogona (dużej ilości bardzo skonkretyzowanych słów kluczowych) w pozycjonowaniu rośnie wskaźnik konwersji. Stosując taki model fraz kluczowych, nastawiamy się na dotarcie do użytkowników mocno zainteresowanych danym produktem, znającym jego konkretny model i nazwę. Takich Internautów jest mniej niż tych kompletnie niezorientowanych i szukających informacji o produktach od podstaw, ale za to wiedzą dokładnie, czego chcą, i łatwiej można ich przekonać do swojej oferty.
Same wejścia na stronę nie mają wartości, jeśli nie towarzyszy im wysoka konwersja.
Ruch musi mieć wysoką jakość. Nawet duża liczba odsłon, niezakończona zakupem produktu lub innym pożądanym działaniem, wymienionym powyżej, nie przyniesie firmie zysku.
Konwersja ma bezpośredni związek z jakością strony, dobrą prezentacją produktu, nawigacją i przejrzystością strony, atrakcyjnością dla Internautów – ogólnie mówiąc – z jej użytecznością.
Aby zwiększać wskaźnik konwersji, należy analizować dane dotyczące zachowań użytkowników na stronie, czasu spędzanego przez nich na stronie.
Bardzo ważna jest tzw. ścieżka konwersji, czyli jej poszczególne etapy. Z jej analizy możemy dowiedzieć się, na jakim etapie użytkownicy rezygnują z dalszego działania, a także skąd trafiają na stronę docelową. Analiza tych danych pozwoli wyciągnąć wnioski, co trzeba poprawić w funkcjonowaniu strony, jak ją zoptymalizować, by wskaźnik konwersji był wyższy, i przyczyni się również do wzrostu jej użyteczności. Np. na stronie głównej powinny się znaleźć wyczerpujące informacje o ofercie oraz proste i szybkie przejście do możliwości wykonania pożądanej akcji – dokonania zamówienia itp.
Każda forma marketingu oraz reklamy jest nastawiona na określony cel, musi być opłacalna.
W kampanii linków sponsorowanych AdWords, im wyższy współczynnik konwersji, tym tańszy koszt pozyskania zainteresowanego klienta. Również w pozycjonowaniu, jeśli zastosujemy zasadę długiego ogona, możemy efektywnie wydać przeznaczone na promocję fundusze.
Stopka autorska: pozycjonowania strony internetowej w wynikach naturalnych – http://www.interfacepoland.pl/seo-sem/pozycjonowanie/
Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!