Pozycjonując strony internetowe, specjaliści od SEO cały proces zaczynają od tak zwanego katalogowania. Jedni stawiają na „masówki”, drudzy na jakość, a nie ilość. Są różne teorie objaśniające, jaki sposób można odróżnić katalog dobry od tego z niższej półki. Przede wszystkim wszystko zależy od kryteriów, jakie sobie postawimy.
Darmowy czy płatny?
Jedna z nich głosi, że wartość katalogu zależy od dwóch ogólnych współczynników – stosunku „mocy” do kosztów opublikowania na nim opisu strony. Darmowy katalog stron wedle takich warunków wypada najlepiej. Z tego wynika właśnie ułomność takiego poglądu.
Katalog katalogowi nie równy
Dobry katalog to nie tylko magiczna liczba linków przychodzących. Katalogując stronę, warto zwrócić uwagę na wydawało by się drugorzędne wartości, takie jak na przykład unikalność contentu czy linki wychodzące. Niektórzy ślepo wierzą statystykom – PR 5 oraz 20 000 BL to wszystko, co powinien mieć katalog. Błąd! Nie wolno zapominać o sprawdzeniu wartości linków – przecież taki efekt można uzyskać blastując „rumakiem” (o ile nie dostanie się bana za „dobre chęci”).
Reasumując, dobry katalog to taki, na którego chce się wejść. Katalog ma nie tylko służyć botom, lecz wbrew pozorom nie wolno zapominać o tej idei, którą reprezentują te strony – spis wartościowych stron ma być użyteczniej… szczególnie dla ludzi. Mam nadzieję, że hipoteza zbytnio nie szokuje.
Stopka autorska: Darmowy katalog stron – http://stronice.pl
Zostaw komentarz