Jak pozycjonować strony internetowe?

Każdego dnia tysiące użytkowników internetu szuka różnego rodzaju informacji oraz ofert w wyszukiwarkach internetowych, takich jak Google czy Bing. To z nich pochodzi najłatwiejszy w pozyskaniu i najbardziej wartościowy ruch na witrynach internetowych. Wpisując określoną frazę w pole wyszukiwarki, w wynikach pojawia się cała masa odnośników. Co zrobić, aby to właśnie nasz portal pojawił się wśród początkowych wyników wyszukiwania?

Reklama

SEO

By naszą własną witrynę widywać na wysokich miejscach w rankingach popularnych wyszukiwarek internetowych, należy rozpocząć jej pozycjonowanie. Sztuka pozycjonowania stron nie jest tak bardzo trudna i zawiła jak próbują nas przekonywać profesjonaliści z branży SEO. Mówiąc w uproszczeniu, pozycjonowanie można podzielić na 3 etapy.

Na początku należy dobrać odpowiednie frazy, trafnie opisujące pozycjonowaną stronę. Kolejnym krokiem jest optymalizacja witryny pod wyszukiwarki tj. właściwy dobór tematycznych treści, skonstruowanie trafnych meta tagów, zadbanie o estetykę i przydatność strony dla użytkownika itp. Ostatnią, ale najbardziej czasochłonną czynnością, jest pozyskanie jak największej ilości linków (najlepiej od powiązanych tematycznie stron) prowadzących do naszej witryny.

Nowoczesne silniki wyszukiwarek interpretują dużą liczbę odnośników (szczególnie ze stron tematycznych) jako fakt, że pozycjonowana strona jest wartościowa dla internauty i inni użytkownicy polecają ją następnym. Należy pamiętać, że największą moc mają odnośniki tekstowe. Co więcej, aby wspomniane odnośniki przyniosły efekt, muszą znajdować się na wartościowych stronach. Ponieważ dawniej bardzo trudno było pozyskać odnośniki ze stron o zbliżonej tematyce, powstały katalogi. Witryny można dodawać do katalogów manualnie (poprzez przeglądarkę internetową) lub przy pomocy automatycznych i półautomatycznych aplikacji do katalogowania. Katalogowanie ręczne daje całkowitą kontrolę nad procesem dodawania wpisów, ale jest to bardzo mozolna i ciężka praca. Metoda półautomatyczna łączy w sobie zalety katalogowania ręcznego (pozwala na wybór odpowiedniej kategorii dla wpisu), a jednocześnie daje możliwość ułatwienia dodawania poprzez automatyczne wypełnienie pól formularza zgłoszeniowego. Jest to metoda bezpieczna.

Właściwie dobrany program do pozycjonowania jest bardzo funkcjonalny i pozwala skrócić czas potrzebny na katalogowanie nawet o połowę. To inwestycja, która w krótkim okresie czasu przyniesie znaczące korzyści w postaci wyższych pozycji, a co za tym idzie, wyższych dochodów uzyskiwanych ze strony.

Stopka autorska: program do pozycjonowania – http://www.seolight.pl



Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz