Pozycjonowanie strony internetowej w wyszukiwarce Google

Konkurencja w Internecie w dzisiejszych czasach jest ogromna, dlatego stworzenie strony www w żadnej, nawet bardzo popularnej tematyce nie gwarantuje sukcesu, który w Internecie mierzony jest poprzez ilość odwiedzin witryny. Aby taką gwarancję sobie zapewnić należy przede wszystkim skupić się na promocji w wyszukiwarkach internetowych, które jak pokazują liczne badania są pierwszym miejscem pozyskiwania informacji na temat stron z danej branży lub tematyki.

Reklama

SEOPromocja w wyszukiwarkach www powinna rozpocząć się od optymalizacji strony, która powinna uwzględniać następujące elementy:

  • zakodowanie lub włączenie prostych linków strony, które są bardziej przyjazne dla wyszukiwarek internetowych
  • stworzenie indywidualnych meta-tagów dla poszczególnych podstron, które powinny zawierać odpowiednio wkomponowane w tytuł oraz opis strony słowa kluczowe
  • stworzenie mapy strony xml dla wyszukiwarek oraz mapy html dla użytkowników witryny
  • przyspieszenie działania strony, poprzez optymalizację skryptów strony oraz kompresję plików graficznych
  • usunięcie błędów w strukturze kodu html i css, który powinien być zgodny z standardami W3C
  • napisanie tekstów na stronę, które zawierać powinny słowa kluczowe w różnej formie
  • dodanie tekstów zastępczy do zdjęć, tytułów do linków oraz odpowiedniej hierarchii nagłówków

Po wykonaniu wszystkich powyższych punktów powinniśmy uzyskać optymalną pod względem SEO stronę internetową, która będzie dobrze oceniana przez wyszukiwarki www.

Jednak aby za gwarantować sobie odpowiednią dużą liczbę odwiedzin pochodzących z wyszukiwarek musimy wykonać dodatkowo pozycjonowanie strony www na wybrane słowa kluczowe, które wcześniej uwzględniliśmy w treści, meta-tagach oraz innych elementach witryny. Pozycjonowanie w dużej mierze polega na pozyskiwaniu wartościowych linków prowadzących do naszej strony, których anachorem będą słowa kluczowe na które pozycjonować będziemy witrynę.

Linki takie możemy pozyskać dodając wpisy w katalogach stron SEO, pisząc wartościowe artykuły z linkiem w treści i zamieszczając je na blogach tematycznych i w katalogach presell page powiązanych z tematyką pozycjonowanej strony. Wpisy tego typu powinna cechować przede wszystkim unikalność, która jest bardzo restrykcyjnie sprawdzana przez roboty wyszukiwarek www. Jeśli zbyt często powtórzymy dany wpis w katalogach lub preclach nie dość że nie uzyskamy zamierzonego efektu, to na dodatek możemy zostać uznani za źródło SPAM-u i otrzymać filtr na dane słowa kluczowe lub ban z indeksu wyszukiwarki.

Aby przyspieszyć indeksowanie unikalnych wpisów SEO możemy linkować do nich przy użyciu systemu wymiany linków, co pozwoli nawet  w kilka tygodni uzyskać zadowalające rezultaty w postaci wysokich pozycji w wynikach wyszukiwarki. Używając SWL należy pamiętać, aby unikać linkowania bezpośrednio do strony internetowej, ponieważ taki zabieg podobnie jak SPAM w katalogach może skończyć się dla naszej strony www bardzo źle.

Jak widać powyżej pozycjonowanie w gruncie rzeczy nie jest niczym trudnym, jednak wymaga od nas sporego zaangażowania nie tylko czasu, ale również środków finansowych, które z czasem przełożą się na sukces pozycjonowanej witryny, czyli ogromną liczbę unikalnych odwiedzin każdego dnia.

Stopka autorska: strony www – http://www.webpiksel.pl

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 10.0/10 (liczba ocen: 1)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz