Sposobów na reklamę w internecie jest bardzo wiele. Ja postaram się wymienić tylko te sprawdzone przeze mnie, które przyniosły jakiś zadowalający efekt. Specjalizuję się głównie w sem, czyli marketingu w wyszukiwarkach i też na tym się głównie skupię, bo wg mnie jest to idealne miejsce na reklamę dla firmy.
Pozycjonowanie stron internetowych, to w ostatnich latach bardzo popularna forma reklamy dla firm. Wiele instytucji decyduje się na współpracę z agencjami interaktywnymi po to , aby strona internetowa znalazła się na wysokich miejscach na konkretne frazy kluczowe. Pozycjonowanie w głównej mierze polega na dwóch częściach. Po pierwsze to optymalizacja strony, gdzie głównie znaczenie ma tzw. content, czyli treść i słowa kluczowe, które są zamieszczone na stronie www. Kolejny etap, to pozyskiwanie linków przychodzących z danym anchorem, czyli frazą na jaką chcemy być wysoko w wyszukiwarce. Jeśli chodzi o pozycjonowanie, to nie ma 100% pewności na sukces. Może tak być, że tylko część fraz zanotuje wysokie pozycje, dlatego firmy w głównej mierze pobierają opłatę za efekty i to jest chyba najlepszy sposób rozliczeń, bo w razie niepowodzenia klient nie ponosi żadnych kosztów. Wracając do pozyskiwania linków, to jest wiele opcji uzyskania takiego linku. Dla przykładu podam kilka: branżowy katalog firm, fora internetowe, blogi i zaplecza ( serwisy tworzone po to , aby zamieszczać linki pod pozycjonowanie ).
Linki sponsorowane ( reklamy google AdWords ), to kolejna forma promocji dla firm. Reklamy mogą wyświetlać się w wyszukiwarce google lub w sieci partnerskiej, gdzie można dodać reklamy tekstowe, graficzne i video. Zaletą reklam AdWords jest szybkość, bo po wpłacie pieniędzy na konto programu reklamy od razu się wyświetlają, dzięki czemu nie musimy czekać na efekty tak jak w przypadku pozycjonowania. Koszty będą oczywiście większe, bo w tym przypadku płaci się za kliknięcie w reklamę, a koszty są zależne od fraz i ich konkurencji. Aby uzyskać najlepsze efekty, to warto łączyć ze sobą reklamy AdWords i pozycjonowanie, dzięki czemu jest większa szansa na pozyskanie dużej liczby klientów. Oczywiście, jeśli prowadzi się małą firmę, a grupa docelowa jest niewielka, to należy się zastanowić nad tym, czy jest opłacalność korzystania z takich opcji promocji firmy.
Reklama jest dźwignią handlu, więc poważnie należy podejść do tematu. Dobrze dobrane źródła promocji pomogą zwiększyć przychody, dlatego jak nie macie wiedzy w tym temacie, to otaczajcie się ludźmi zaufanymi i godnymi uwagi, aby nie było rozczarowań ze współpracy, bo i tak w życiu bywa, że nie wszystko układa się po naszej myśli.
Stopka autorska: branżowy katalog firm – http://biznesbox.com
Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!