Wśród ogromu treści, jakie pojawiają na Facebooku, bardzo trudno jest przebić się z materiałami publikowanymi na nowo powstałym profilu. Co więc zrobić, żeby pojawić się w świadomości potencjalnych klientów, którzy aktywnie korzystają ze wspomnianego portalu społecznościowego? Najważniejsza jest prawidłowo opracowana strategia, której konsekwentna realizacja może przynieść prawdziwy sukces.
Strategia działania
Planując działania na Facebooku, należy przede wszystkim:
- wybrać grupę społeczną, do której chce się dotrzeć ze swoimi treściami,
- zdecydować, jakie materiały warto publikować, a z jakich lepiej zrezygnować, a także jak często umieszczać treści na swoim profilu,
- pomyśleć, jakiego języka użyć, żeby trafić ze swoim przekazem do określonej grupy osób,
- wymyślić, jak urozmaicić swój profil i zwiększyć jego zasięg.
Założenie profilu firmowego w serwisie nie jest trudne – wystarczy postępować zgodnie z powszechnie dostępną instrukcją. Jeśli jednak chodzi o późniejsze prowadzenie takiego profilu, to sprawa nieco się komplikuje. Najważniejsza jest jednak strategia i konsekwencja w działaniu.
Minimalna liczba publikacji w tygodniu to 3 – trzeba pamiętać, żeby nie „przesadzić” z ilością publikowanej treści, ponieważ zamiast zainteresować użytkowników Facebooka, można ich zrazić do swojej strony. Nie wszystkie też materiały warto publikować. Niektóre z nich bowiem zamiast przynieść pozytywne rezultaty, mogą sprawić kłopoty. Mowa np. o tzw. lolcontencie, czyli wszelkiego rodzaju śmiesznych obrazkach, które merytorycznie nie wnoszą nic do profilu, a jednak generują dużą liczbę odwiedzin. Nie przenosi się to jednak w żaden sposób na korzyści dla firmy, ponieważ często bywa tak, że osoby odwiedzające dany profil, nie wiedzą nawet do kogo należy dana strona…
Żeby zbudować korzystną strategię działań podejmowanych na Facebooku, trzeba najpierw dokładnie przeanalizować profil firmy i zdecydować, do kogo chce się dotrzeć ze swoim przekazem, a także jakiego ma być on rodzaju. Bez dokładnej analizy nie można za wiele zrobić – w takiej sytuacji najlepiej poprosić o pomoc profesjonalistów…
Potrzebna pomoc
Prowadzenie profilu firmowego na Facebooku jedynie z pozoru wydaje się łatwe – publikować wpisy może bowiem każdy, nie każdy jednak zdaje sobie sprawę z tego, jak robić to prawidłowo (tak, żeby uzyskać najlepsze efekty). Idealnym rozwiązaniem jest prośba o pomoc specjalistów do spraw social media, którzy będą w stanie nie tylko zaplanować najbardziej optymalną strategię działania, ale też profesjonalnie ją poprowadzić.
Stopka autorska: Więcej informacji na stronie: www.gosocial.pl
Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!