Szacuje się, że rynek reklamowy w Polsce przekracza 7 miliardów złotych rocznie. I w dalszym ciągu rośnie. Nie przeszkadza mu nawet fakt gospodarczego kryzysu. Przejrzyjmy teraz formy reklamy, w które inwestują reklamodawcy.
Analiza rynku w Polsce mówi nam, że najwięcej inwestuje się w reklamę telewizyjną. Następnie na drugim miejscu jest prasa a po niej radio. Jednak jak pokazują badania, wydane pieniądze nie przekładają się bezpośrednio na na skuteczność. Reklamy Telewizyjne należą do najbardziej irytującej formy reklamy, poza tym łatwo zmienić kanał na inny, żeby uniknąć jej. Prasa natomiast odnotowuje spadek czytelników.
Jak zatem dotrzeć do klienta? Według najnowszych prognoz, największy wzrost wydatków na reklamę osiągnie internet. Wydatki wzrosną prawie dwukrotnie w porównaniu z telewizją i nawet czterokrotnie z prasą. Nie bez znaczenia są, także wszelkie szyldy i bannery reklamowe. Uwagę skutecznie przyciągają także podświetlane reklamy blokowe. Jednak te nie mogą wyć wystawiane w każdej części miasta. Jako przykład podam tutaj Kraków. Stare miasto zaczęło coraz bardziej przypominać targi dalekiego wschodu. Wprowadzono zatem przepisy, które regulują wielkość i kolory reklam, stoisk handlowych oraz całkowicie zakazuje tzw. dzikiego handlu. Dzięki temu poznikały wielkie i szpecące kamienice reklamy. Przykład ten pokazuje, że ludzie zwracają. także uwagę na wygląd i estetykę, a nie na sam przekaz.
Materiały promujące bieżąca ofertą są najskuteczniejszą formą reklamy, nie tylko sektora spożywczego. Duża rolę odgrywają także sieci handlowe, które oferują elektronikę, ponieważ chętnie i często sięgają po promocje. Reklamodawcy powinni pamiętać, że jednym z kluczowych kryteriów efektywności reklamy jest skuteczność jej zaprezentowania.
Kolejnym sposobem na przyciągnięcie uwagi jest zatrudnienie odpowiedniej twarzy do reklamowania naszego produktu. Oczywiście mowa tutaj o celebrytach. Sam dobór osób powinien być podparty szczegółowymi badaniami przeprowadzonymi wśród szerokiej grupy konsumentów. Przy tworzeniu takich kampanii pomocne jest również wyjście poza stare utarte schematy. Gdyż sam dobór znanej osoby nie gwarantuje nam jeszcze w żadnym stopniu sukcesu odniesionej kampanii.
Najbardziej skuteczniejszą formę przybiera łączenie tradycyjnych mediów z nowymi gdyż dotarcie do klienta powinno przebiegać kilkoma kanałami, zaczynając od rozdawania ulotek, aż poprzez telewizję, do internetu. Warto stawiać na nowatorskie rozwiązania.
Stopka autorska: podświetlane reklamy blokowe – http://brandgood.com
Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!