Marketing internetowy, czyli jak skuteczne promować swoją stronę www w Internecie?

Wiele osób, które rozpoczyna swoją przygodę z reklamą w Internecie, uważa że do skutecznej promocji w globalnej sieci wystarczy tylko efektowna strona internetowa. Niestety rzeczywistość szybko weryfikuje te poglądy i już po kilku tygodniach okazuje się że stworzona strona ginie wśród setek podobnych stron, a odwiedziny naszej witryny zamiast liczyć w setkach lub tysiącach liczymy zaledwie w dziesiątkach. Taki stan rzeczy to zazwyczaj skutek braku prawidłowego marketingu internetowego, który powinien towarzyszyć stronie od momentu jej powstania.

Reklama

laptopyMarketing w internecie powinien zawierać kilka podstawowych elementów, a obowiązkową pozycją wśród nich jest oczywiście pozycjonowanie w najpopularniejszej wyszukiwarce internetowej świata, czyli wyszukiwarce Google. Takie działanie ma na celu sprawić, aby to właśnie nasza strona pojawiała się na pierwszej pozycji wyników na wybrane frazy, które kojarzą się z tematyką strony www. Tego typu działanie oczywiście wymaga sporych środków, jednak w przypadku większości branży i projektów komercyjnych wzrost zainteresowania produktami, bądź usługami rekompensuje znacząco poniesione nakłady na usługi SEO.

Dodatkowo, aby zwiększyć ruch na naszej stronie możemy także uruchomić linki sponsorowane Google AdWords, które będą wyświetlały się nie tylko w wyszukiwarce, ale również w sieci reklamowe Google AdSense. Taki zabieg zwłaszcza na początku istnienia naszej strony w sieci, kiedy pozycjonowanie nie przynosi jeszcze optymalnych rezultatów zwiększy zdecydowanie zainteresowanie i ruch na stronie.

Innym typem marketingu sieciowego, który możemy wykorzystać do promocji naszej strony internetowej jest mailing. Tego typu reklamy wysyłane przy użyciu wiadomości email możemy skierować zarówno do obecnych, jak i przyszłych klientów, których adresy pocztowe posiadamy w bazie. Dodatkowo od wielu firm, czy portali możemy wykupić również bazę emaili ich klientów, do których skierujemy naszą reklamę wraz z adresem nowo powstałej strony www.

Równie skuteczną formą promocji co mailing, czy linki sponsorowane Google AdWords jest reklama na portalach społecznościowych, które zwłaszcza w ostatnim czasie cieszą się ogromną popularnością wśród internautów. Reklama w tych miejscach polega na stworzeniu firmowych profili, które będą zachęcały do odwiedzenia naszej strony internetowej oraz zapoznania się z ofertą firmy lub aktualnymi promocjami.

Stopka autorska: strony www – http://www.webpiksel.pl

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 7.7/10 (liczba ocen: 3)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz