Fotoksiążki i ich zalety

Słowo fotografia wywodzi się od dwóch greckich słów: phōtós – światło i gráphō – rysuję. W dowolnym przekładzie można więc przetłumaczyć ten wyraz jako rysowanie za pomocą światła. Kiedy w 1839 roku Louis Daguerre po raz pierwszy zaprezentował światu pierwsze zdjęcie, obraz utrwalany był na metalowej powierzchni.

Reklama

Później zaczęto używać papieru, a na koniec płytek powleczonych światłoczułą substancją. Im bardziej rozwijała się technika, tym lepsze stawały się metody tworzenia i utrwalania fotografii. Można oczywiście założyć, że było to wynikiem dążenia do doskonałości, ślepym pędem prowadzącym tylko do udoskonalania techniki. Czyż jednak nie przyjemniej jest założyć, że ludzie dążyli po prostu do tego, by zamrozić na zawsze swoje wspomnienia, choćby tylko na malutkim skrawku papieru?

Współczesne fotoksiążki wywodzą się z tego dążenia. Są to wysokiej jakości publikacje zaprojektowane własnoręcznie przez autora lub autorów zdjęć, które po rozplanowaniu na komputerze, zostają wydrukowane w technologii cyfrowej. Fotoksiążki pozwalają na dowolne zestawianie fotografii, co pozwala tworzenia mini-historii i rozbudza kreatywność. Przede wszystkim jednak są one niezwykle przydatne w przemyśle, bowiem umożliwiają tworzenie tanich albumów, opisów i katalogów produktów, portfolio firm i osób prywatnych.

Dużym udogodnieniem jest fakt, żę zaprojektowana przez nas fotoksiążka może być w różnych rozmiarach, różnej grubości, z różną ilością zdjęć, z różnym tłem, oprawą – tu w tworzeniu jest pełna dowolność. Ograniczeniem jest tylko wyobraźnia, nic więc dziwnego, że fotoksiążka to coraz popularniejszy prezent na urodziny, imieniny, śluby, rocznice, pożegnania i wszystkie inne okazje. Doskonale sprawdza się także jako pamiątka z niezapomnianych wakacji, podróży i ważnych, życiowych wydarzeń.

Fotoksiążki tworzy się najczęściej na domowym komputerze w zaciszu własnego domu, a następnie wysyła do odpowiedniej firmy w celu wydrukowania. W Polsce popularność fotoksiążek dopiero się buduje i nie są one na razie tak popularne jak na przykład albumy z fotografiami. Z drugiej strony jeśli porównamy rynek polski i amerykański z łatwością zauważmy wspólne tendencje. Najważniejsze jest jednak to, że klienci coraz częściej sięgają po publikacje tego typu. I dobrze!

Stopka autorska: fotoksiążki – http://www.superfoto.pl

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 0.0/10 (liczba ocen: 0)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz