Kto z nas nie spotkał się z taką formą marketingu bezpośredniego. Istnieją nawet opowieści o rodzinach urządzających sobie wycieczki do supermarketów w celu napełnienia brzuchów, skosztowania nowych produktów czy otrzymania darmowych próbek. Ale czy taka forma reklamy w ogóle ma sens, czy też może jest to strata czasu, produktów i pieniędzy?
Degustacja, to jeden z najpopularniejszych sposobów przekonania klienta do zakupu danego produktu spożywczego. Aby takie działania odniosły odpowiedni skutek warto pomyśleć o kilku ważnych zasadach. Przede wszystkich powinniśmy wybrać odpowiednie stoisko degustacyjne, które powinno zostać oklejone grafiką prezentowanego produktu, tak aby klient odpowiednio utrwalił sobie graficzny wizerunek firmy i sięgnął po produkt znajdujący się na półce między innymi towarami. Stoisko promocyjne powinno być estetyczne, czyste i higieniczne, warto pomyśleć również o półce, która będzie poza zasięgiem wzroku klienta, a która pozwoli hostessie ukryć pod ręką przydatne przedmioty.
Co umieścić na stoisku degustacyjnym ?
Prezentując produkty spożywcze warto wyłożyć na stoisku degustacyjnym kilka smaków, tak aby klient mógł wybrać swój ulubiony i nie trafił na smak, za którym akurat nie przepada, a który skutecznie zniechęci go do spróbowania innego wariantu smakowego danego wyrobu. Wszelkie produkty spożywcze powinny być również podawane w sposób higieniczny, w jednorazowych pojemnikach. Na jednym stoisku powinno się promować tylko jeden produkt w ewentualnie kilku wersjach smakowych. Nie ma sensu wystawianie jednocześnie przykładowo jogurtu i sera żółtego jednego producenta, gdyż takie rozmienianie się na drobne nie przyniesie zamierzonego efektu.
Wybór hostess
Na koniec zadbaj również o dobór odpowiednich, miłych, uśmiechniętych i ładnie prezentujących się hostess. Powinny one nie tylko być zadbane ale i mieć odpowiedni ubiór. O ile duży dekolt przyciągnie do nich rzeszę mężczyzn, gwarantuję że panie będą omijać takie stoiska promocyjne szerokim łukiem. Zatem strój powinien być schludny i jak najbardziej neutralny. Hostessa powinna być również osobą komunikatywną, nie powinna być jednak zbyt nachalna. Klient powinien nie czuć się skrępowany jej obecnością, w przeciwnym razie nie skorzysta z okazji do skosztowania wystawionych produktów.
Postaw na informację
Oprócz możliwości spróbowania produktu klient powinien na stanowisku degustacyjnym otrzymać wyczerpujące informacje na jego temat. Mogą one być przekazane ustnie lub w formie ulotki bądź prospektu. Klient pod wpływem emocji na pewno dużo chętniej skusi się na zakup skosztowanego przysmaku, bo po zjedzeniu małej próbki nabierze apetytu na więcej.
Stopka autorska: stoisko degustacyjne – http://afficher.pl/pl/c/Stoiska-promocyjne/52
Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!