Ogólne zasady projektowania kampanii banerowej

Parę lat popularności kampanii pozycjonerskich wystarczyło, aby wielu przedsiębiorców zapomniało o banerach internetowych. Tymczasem ich stosowanie ma wiele pozytywnych efektów. Można je zresztą rozpatrywać nie tylko w kategorii samodzielnych środków przekazu, ale także jako uzupełnienie innych metod promocji.

Reklama

projekt

Podstawowym warunkiem skuteczności kampanii banerowej jest jej dokładne zaplanowanie. Wielu autorów banerów zostawia swoich klientów z tym problemem i tylko niektóre firmy w jakikolwiek sposób wspomagają projektowanie kampanii. Nawet najlepiej przygotowane banery internetowe nie będą skuteczne, jeśli nie trafią w odpowiednim czasie na właściwe strony, gdzie będą wyświetlane przez konkretny czas.

Projekt kampanii musi zaczynać się od jasnego określenia celu. Tradycyjnie kampanie banerowe dzieli się na te, które mają podnieść świadomość marki i te, których zadaniem jest promocja konkretnego produktu lub usługi. W zależności od tego, jaki cel przyjmiemy za ważniejszy, zmieni się szablon banerów, zmienią się też akcenty wizualne, jakie zaznaczają najbardziej istotne fragmenty reklamy. Oczywiście w różny sposób będziemy też musieli mierzyć efektywność kampanii.

Samo przygotowanie banerów jest już zwieńczeniem projektu. Rysuje się je tak, aby jak najściślej odpowiadały upodobaniom przeciętnego przedstawiciela naszej grupy docelowej. Wszystko, łącznie z kolorystyką banerów i doborem witryn, na których banery będą publikowane, jest w dobrze zaplanowanej kampanii podporządkowane definicji grupy docelowej.

Już na etapie projektu warto też założyć konkretny efekt, jaki chcemy osiągnąć. Może to być na przykład wyrażony w procentach wzrost obrotów albo sprzedaży, może być zwiększenie ilości odsłon strony internetowej, albo poprawa opinii o firmie. Każdy baner musi bowiem zawierać takie elementy graficzne i słowne, które w jakiś sposób będą powodowały wykonanie konkretnego działania.

Każdy twórca banerów internetowych ma własny, w pewnym sensie niepowtarzalny warsztat narzędzi. Wykorzystanie nowoczesnych narzędzi pozwalających tworzyć na przykład banery flash, przybliża go do osiągnięcia celu, czyli stworzenia idealnego baneru, ale pamiętaj, że oprogramowanie jest dostępne dla każdego, natomiast zdecydowanie nie każdy potrafi banery stworzyć. W zależności od oferty autora banerów oraz własnych upodobań i, nie oszukujmy się, budżetu kampanii, możne zamówić serię banerów statycznych, na przykład w formacie png lub jpg, można wykorzystać animowane gify, tworząc proste banery animowane o ograniczonej palecie kolorów i dość dużym rozmiarze, można wreszcie zaprogramować banery w Javie lub stworzyć dynamiczny baner flash. Nie jest tak, że każdy produkt można, mówiąc kolokwialnie, pożenić z dowolnym typem banera. Pamiętaj zawsze, aby baner pasował nie tylko do strony, do której będzie prowadził, ale również do tej, na której będzie się znajdował. Wszystko, co na pierwszy rzut oka wygląda jak obcy element, cechuje się wyższą zauważalnością, ale mniejszą ilością kliknięć, które gromadzi.

Stopka autorska: banery flash – http://fabrykabanerow.eu

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 0.0/10 (liczba ocen: 0)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz