Miejsce na biznes

Przychodzi moment, gdy niektórzy chcą zrezygnować z pracy na etacie i zająć się własną działalnością. Szerokie możliwości daje praca zdalna, wielu otwiera restauracje czy kawiarnie, a jeszcze inni swoje miejsce widzą za ladą własnego sklepu.

Reklama

Podstawą dobrego biznesu jest oczywiście znalezienie i wykorzystanie „dziury” w rynku. Bez sensu będzie przecież otwarcie czwartego spożywczego na jednej ulicy. Powinniśmy również wiedzieć, czego i gdzie szukają klienci i oczywiście, w jaki sposób do nich docierać. Dobry pomysł i rzetelny biznesplan to pierwsze kroki na drodze do własnego biznesu.

Może inwestycja w ciuchy?

Jeśli zamierzasz iść w kierunku branży odzieżowej, musisz się liczyć z dużą konkurencją oraz faktem, że coraz więcej ludzi robi zakupy w sieci. W tym momencie liczy się lokalizacja sklepu i ciuchy, jakich nie ma nigdzie indziej. Warto zacząć przeprowadzić analizy przestrzenne, by jak najlepiej wpasować się w rynek. Innowacyjność w biznesie może polegać na sposobie jego prowadzenia – wykorzystywaniu Internetu i mediów społecznościowych do promocji i sprzedaży. Warto postawić na dobrą lokalizację, nieszablonowy marketing i oryginalny towar. Coraz lepiej na rynku radzą sobie polskie marki oraz autorskie projekty. To pewnego rodzaju pozytywny trend ożywiający nasze ulice. Może powoli Polacy mają dość podobnych ciuchów z sieciówek, zagranicznych producentów i chińskiej jakości.

Najważniejsze jest miejsce

Wszystko zależy, gdzie mieszkasz i w jakim miejscu ludzie robią zakupy. Dylemat pomiędzy sklepem wolnostojącym a box-em w galerii handlowej powinien być rozwiązany po wnikliwej analizie. Można przecież mieć lokal w centrum miasta, gdzie nikt nie przyjeżdża na zakupy. I nic nam wtedy z pozornej niezależności. Jeśli u ciebie istnieje pasaż handlowy, to taka lokalizacja mogłaby być idealnym pomysłem, ponieważ inne sklepy przyciągają potencjalnych klientów. Centrum handlowe otwiera natomiast zupełnie inne możliwości. Coraz więcej ludzi robi w takich miejscach zakupy, a dobra lokalizacja w ciągu komunikacyjnym może być bardzo modna.

Klient – nasz pan?

Jak masz już wybraną lokalizację i określony asortyment, warto pomyśleć o wystroju sklepu, by był on atrakcyjny i przyjazny klientom. Jeśli nie jesteś franczyzobiorcą, możesz pozwolić sobie na kreatywność – szczególnie jeśli promujesz unikatowe ciuchy. Taka zaskakująca identyfikacja, połączona z promocją w sieci przyciągnie do twojego sklepu klientów. W dużej mierze od ciebie zależy, czy zrobią zakupy czy nie. Pamiętaj, że w naszym kraju w dalszym ciągu podstawowym kryterium wyboru jest cena.

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 0.0/10 (liczba ocen: 0)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz