Plakaty jako skuteczna forma reklamy

Można powiesić je w witrynie lub wewnątrz sklepu, w firmie, na słupach ogłoszeniowych i miejscach do tego celu przeznaczonych, na tablicach informacyjnych, w komunikacji miejskiej. Plakaty – bo o nich mowa, wciąż pozostają doskonałą formą reklamy.

Reklama

Jak to z plakatami było…

Pierwsze plakaty powstały w Nowym Jorku, w pracowni Jareda Bella, w 1835 roku. Dotyczyły reklamy cyrku. Później były szeroko wykorzystywane w propagandzie, m.in. podczas I i II wojny światowej. Łączyły w sobie wówczas elementy graficzne oraz tekst, dzięki czemu miały lepiej trafiać do świadomości odbiorców. Dziś na plakatach reklamowych umieszcza się praktycznie każdy rodzaj informacji: od nowości w ofercie, przez wyprzedaże, na informacjach kulturalnych skończywszy. Cieszą się one niesłabnącą popularnością, głównie ze względu na cenę i możliwość dotarcia z przekazem do szerokiego grona odbiorców, nawet w przypadku małej firmy.

Komu przyda się plakat?

Zaletą plakatów, a więc formy reklamy określanej jako ATL (Above The Line), jest to, iż pozwalają dotrzeć na masową skalę do szerokiego grona odbiorców, a dodatkowo targetować przekaz, czyli dostosowywać go do określonej grupy klientów. Co ważne, koszt druku plakatów jest mniejszy, niż inne formy reklamy zewnętrznej, zatem z takiej formy promocji mogą skorzystać także właściciele mniejszych firm, z niewielkim budżetem promocyjnym.
Plakaty sprawdzą się praktycznie w każdej branży i rodzaju działalności, nawet tej lokalnej – mniejszy nakład (kilka sztuk) umożliwia tańszą, ale niezwykle skuteczną, ograniczoną terytorialnie promocję. Z kolei większe budżety pozwalają na rozmieszczeniu plakatów na większym terenie, w znacznej ilości.

Ile kosztuje plakat?

Koszt wydruku plakatów zależy od kilku czynników: formatu, ilości sztuk oraz rodzaju papieru. Czasem cena jest nieznacznie wyższa także przy zamówieniach z krótkim terminem realizacji, np. do 24 godzin. Porównanie określonych parametrów i sprawdzenie cen umożliwia dobra drukarnia np. Drukomat. Przykładowo: zamówienie 10 sztuk plakatów w formacie B1 (680 x 980 mm), drukowanych na papierze kredowym i w standardowym lakierowaniu, to koszt poniżej 100 zł brutto. Natomiast tanie plakaty w większej ilości można uzyskać zmieniając parametry dotyczące ich wielkości albo wykończenia. Przy kłopotach z samodzielnym określeniem tego, jaki konkretnie wydruk będzie potrzebny do danego rodzaju i miejsca promocji, można poprosić o pomoc konsultantów.

Przy wielu różnych formach reklamy, plakaty wciąż cieszą się ogromną popularnością. Dzieje się tak głównie dzięki temu, że nie wiążą się z dużymi kosztami, a ze swoim przekazem są w stanie dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Dobrze jest więc sprawdzić, w jakich miejscach można je rozwiesić bez prawnych konsekwencji, złożyć zamówienie o optymalnych parametrach oraz w najkorzystniejszej cenie i tym samym skutecznie dotrzeć ze swoją ofertą do nowych klientów.

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 0.0/10 (liczba ocen: 0)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz