Rola domów mediowych w marketingu

Rynek reklamowy w Polsce nieustannie się rozwija, a wraz z nim rozwijają się podmioty gospodarcze trudniące się reklamą. Zadania, które niegdyś z powodzeniem spełniała agencja reklamowa z czasem przejęła nowa komórka zajmująca się mediami, która ostatecznie przerodziła się w organizację marketingową jaką jest dom mediowy.

Reklama

studio telewizyjneW świecie reklamy nie ma miejsca na sentyment. Żyjemy w czasach, w których mass media stały się rzeczą powszechną a dobrze wyważony stosunek reklamy do jakości świadczonych usług, czy produktów jest gwarantem sukcesu firmy, korporacji czy przedsiębiorstwa. Dla tego też w lesie marek, firm i towarów trwa nieustanna walka o klienta, a głównym jej orężem jest właśnie reklama.

W odróżnieniu od agencji reklamowych, które zajmują się tworzeniem konkretnych reklam na zlecenie różnych podmiotów gospodarczych, domy mediowe zajmują się strategią rozpowszechniania tychże reklam. Początkowo działające jako komórki agencji reklamowych domy mediowe szybko wyodrębniły się i uniezależniły w wyniku rosnącej roli strategii i planowania rozpowszechniania mediów. Dzięki temu domy mediowe mogą świadczyć usługi nie tylko agencjom reklamowym, ale także klientom indywidualnym.

Głównymi zadaniami domu mediowego z zakresu strategii reklamowej są zakup i planowanie mediów, negocjowanie cen z dostawcami czasu i przestrzeni reklamowych oraz przeprowadzanie badań medialnych i analiza rynku reklamowego. Takie rozłożenie zadań i wyodrębnienie się domów medialnych wskazuje jak ważne jest planowanie mediów i strategia rozpowszechniania reklamy. Stanowi ona odrębny od zaprojektowania samej reklamy element kampanii, który jest równie istotny co sama reklama. Ilość mediów, które umożliwiają promocję stale rośnie – reklama w telewizji, radiu, internecie czy na billboardach to tylko kilka klasycznych przykładów środków promocji. Specjaliści od reklamy wciąż jednak starają się wynajdywać nowe i nietypowe środki przekazu. Ze skrajnych przypadków takiej innowacyjności wymienić można choćby japoński pomysł na wykupywanie powierzchni reklamowej na udach młodych dziewcząt (nie jest tajemnicą, że reklama bywa zdominowana przez subtelną erotykę).

Miejmy tylko nadzieję, że reklamodawcy znajdą umiar w promowaniu produktów swoich klientów, bowiem już dziś wiele miast boryka się z problemem „zaśmiecania” przestrzeni publicznej reklamami. Pamiętajmy, że dobra reklama potrafi zwrócić uwagę i zaciekawić odbiorcę w sposób nienachalny a wiele z nich pozostaje w pamięci na lata. Ilość to nie wszystko, tak więc zarówno agencje reklamowe tworzące reklamę, jak i domy mediowe rozpowszechniające ją odgrywają równie ważną rolę we właściwej promocji produktów, usług i marek.

Stopka autorska: reklama w telewizji – http://www.mediaconcept.com.pl

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 10.0/10 (liczba ocen: 1)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz