Zdecydowana większość przedsiębiorców prowadzących swoją działalność w Internecie doskonale zdaje sobie sprawę z tego, iż jednym z warunków osiągnięcia sukcesu jest przejrzysta, funkcjonalna i przyciągająca uwagę strona internetowa. Jednak to nie wszystko. Nawet dobra witryna internetowa może nie być skuteczna – zwłaszcza w sytuacji, gdy nie będzie widoczna w sieci. Wszelkie przeprowadzone badania wskazują na to, iż statystyczny internauta ogranicza się w swoich poszukiwaniach do dwóch stron wyszukiwarki. Dlatego tak istotne jest umieszczenie swojej witryny w pierwszych wynikach wyszukiwania. Jak to zrobić? W tym przypadku sprawdzą się działania SEO, czyli pozycjonowanie i optymalizowanie stron internetowych.
Czym jest pozycjonowanie
Pozycjonowanie stron internetowych jest ściśle powiązane z wyszukiwarkami – na przykład Google, Yahoo, Bing czy Yandex. Mówiąc najogólniej pozycjonowanie to wszelkie działania SEO (Search Engine Optimization), które mają na celu zwiększenie widoczności witryny w danej wyszukiwarce, a w konsekwencji – podniesienie ruchu i zwiększenie szansy na pozyskanie potencjalnych klientów. Dzięki określonym działaniom SEO strona internetowa zajmuje wysokie miejsce w wyszukiwarkach i ma szansę na dotarcie do jak największej liczby odbiorców. Cały proces pozycjonowania odbywa się poprzez zastosowanie określonych działań – między innymi właściwe dobranie słów kluczowych, użycie odpowiedniego contentu czy optymalizowanie danej witryny pod kątem wyszukiwarek. Jednocześnie należy pamiętać o tym, iż pozycjonowanie to proces wieloetapowy, złożony, indywidualny i przede wszystkim cykliczny. Tylko długotrwałe i regularne działania w tym zakresie przyniosą pożądany skutek.
Zalety pozycjonowania stron internetowych
Pozycjonowanie stron internetowych przynosi bardzo wiele korzyści. Do głównych zalet takich działań można zaliczyć:
– wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania,
– zwiększony ruch na stronie internetowej,
– skuteczne dotarcie do potencjalnych odbiorców,
– budowanie zaufania do marki i firmy,
– zwiększenie rozpoznawalności w sieci,
– budowanie pozytywnego wizerunku firmy,
– podnoszenie wiarygodności firmy,
– możliwość dotarcia do ściśle określonej grupy docelowej,
– brak ograniczeń terytorialnych.
Nie bez znaczenia jest także fakt, iż właściwie przeprowadzone pozycjonowanie strony internetowej pozwala osiągnąć przewagę nad konkurencją. A naturalną konsekwencją działań SEO jest możliwość rozwoju biznesu i osiągania coraz większych zysków.
Nie ulega wątpliwości, iż świat przenosi się do Internetu. Co więcej – przedsiębiorcy, którzy nie istnieją w sieci, mają niewielkie szanse na osiągnięcie sukcesu. Zatem pozycjonowanie strony internetowej to pierwszy i podstawowy krok do pozyskiwania klientów i zwiększania zysków.
Współpraca przy tworzeniu artykułu: Bugno.net
Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!