Badania CBOSu z ubiegłego roku informują, że już niemal połowa Polaków robi zakupy w Internecie. W ciągu miesiąca poprzedzającego badanie zakupy online zrobiła ponad jedna trzecia internautów, czyli blisko co czwarta dorosła osoba w Polsce.
Nadal najchętniej kupowane są: odzież i obuwie, sprzęt elektroniczny, a także artykuły motoryzacyjne oraz zabawki i artykuły dziecięce. Sporadycznie kupowana w sieci jest żywność. Dlaczego Polacy wybierają tele zakupy, sklepy tv i Internet?
Z roku na rok odnotowuje się coraz większą liczbę użytkowników smartfonów, tabletów i innych urządzeń mobilnych. To właśnie wygodne i dostępne z każdego miejsca wirtualne lub telefoniczne zakupy stają się przyszłością handlu. Eksperci od marketingu przewidują, że tele zakupy staną się jeszcze bardziej popularne dzięki ciągle rozwijającym się w błyskawicznym tempie nowoczesnym technologiom, które umożliwiają dostęp do sklepów tv i zakupów w Internecie bez ograniczeń czasowych, z każdego miejsca – w drodze do pracy, w pociągu czy też w czasie podróży. Zgodnie z tym trendem rozwijane są udogodnienia, które pozwalają na wygodne i szybkie porównywanie cen, na natychmiastowy zakup najlepszej oferty oraz na ekspresową płatność za wybrany produkt, która nie będzie wymagała od kupującego skomplikowanego logowania się do banku ani podjęcia innych angażujących czynności. Najprawdopodobniej zarząd takich sklepów będzie jeszcze bardziej dbał o to, aby klienci zyskiwali coraz większy komfort w zakresie zakupów online.
Z badań wynika także, że na pierwszy zakup produktów przedstawianych w tele zakupach klient decyduje się średnio po obejrzeniu pięćdziesięciu godzin transmisji. Dlatego też i jakość nadawanych programów, i unikatowość prezentowanych produktów będzie się zmieniać. Większość oferowanych w sklepach tv produktów nie jest dostępna w sklepach stacjonarnych, stąd też klienci skuszeni pewnego rodzaju ekskluzywnością oraz wyjątkowością owego towaru chętniej dokonują jego zakupu. Przecież każdy człowiek posiada głęboko zakorzenioną słabość do rzeczy niedostępnych, unikatowych, które więcej nie zostaną wyprodukowane. Dla widzów ostateczną rekomendację stanowią najczęściej polecenia popularnych i lubianych osób, np. aktorów czy też artystów. Nikt tak przecież nie podkreśli zalet produktu jak znany autorytet.
Od końca ubiegłego roku kalendarzowego w Polsce działa nowy serwis zakupowy TVOkazje. Głównym inwestorem tego przedsięwzięcia jest Kino Polska S.A. Stacja ta dostępna jest w największych sieciach kablowych.
Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!