Opel Mokka, miejska kawoszka

W 2012 roku Opel wchodzi w segment małych SUVów. Na rynku debiutuje model Mokka – samochód miejski, sprytny i sympatyczny. Opel debiutuje na rynku szczególnie dziś atrakcyjnym.

Reklama


Dobrze jest wyskoczyć w ciągu dnia na filiżankę kawy. Może nawet na szybkie latte. I chociaż teoretycznie po mieście można się poruszać Corsą, to jednak znacznie przyjemniej jeździć czymś większym. Tak uważają inżynierowie Opla, podobnie myśli coraz więcej Europejczyków.

Opel Mokka

Tak wygląda Opel Mokka, źródło: opel

Konkurentka z Rüsselsheim

Do tej pory producent z  Rüsselsheim nie miał w swojej ofercie samochodu, który mógłby konkurować z Fordem Kuga, VW Tiguanem. A te i inne małe SUVy cieszą się, zwłaszcza w Niemczech, sporym powodzeniem. Opel Mokka wypełnia tę lukę.

Chociaż bazuje na podwoziu Corsy, jest od niej sporo większy. Ma 4,28 m, a więc całkiem sporo. Mniej jednak niż konkurencyjny VW. To nie przeszkadza Mokce brać na pokład pięciu osób z bagażem.

Tak, jak w większości tego rodzaju samochodów, nie ma mowy o jeździe w terenie. Jak informuje niemiecki Auto Motor und Sport, w wersji podstawowej Opel Mokka nie będzie oferowany z napędem na cztery koła. Miłośnikom SUVów pozostaną więc wyprawy na kawę w obrębie miasta lub spora dopłata. Ile?

Trzy silniki, ponad 100 tys. zł

Tego jeszcze nie wiadomo. Według Sueddeutschezeitung na niemieckim rynku cena zostanie wyznaczona dopiero pod koniec 2012 roku. Można domniemywać, że na polskim rynku cena tego samochodu będzie zbliżona do cen podobnych modeli. Ford Kuga kosztuje u nas co najmniej 109 tys. zł.

Opel Mokka

Wnętrze nowego Opla, źródło: opel

Za zbliżone pieniądze będzie można jeździć na kawę samochodem wyposażonym w jeden z dwóch silników benzynowych – 1.4 turbo o mocy 140 KM i 1.6 o mocy 115 KM. Do wyboru będzie też diesel z serii CDTI o mocy 130 KM.

Dynamiczny segment rynku

Opel Mokka pojawia się na rynku nie bez przyczyny. Większość liczących się producentów proponuje dzisiaj takie samochody. Ci, którzy ich nie oferują, szybko nadrabiają straty. Swoje propozycje zamierzają do 2013 roku przedstawić także Citroen, Peugeot, Mercedes i Volvo. Dlaczego? Ponieważ segment małych SUVów jest szczególnie obiecujący.

Jak wynika z analizy AMS w samej tylko pierwszej połowie 2011 roku klientów znalazło 150 tys. takich aut. W Niemczech. Od 2010 roku BMW sprzedało w całej Europie około 75 tys. sztuk modelu X1. Także w Polsce małe i większe SUVy cieszą się dużą popularnością. Roczna sprzedaż modeli takich, jak Honda CRV czy Ford Kuga sięga 2-3 tys. sztuk.

Dla ciągle zagrożonych producentów szczególnie atrakcyjna jest dynamika wzrostu sprzedaży w tym segmencie. Rynek rośnie o 50 proc. rocznie.

Konkurenci:

Opel Mokka spotka się na rynku z silnym oporem modeli, które już zdobyły pozycję. Najważniejszymi rywalami wydają się być wspomniane wcześniej VW Tiguan i Ford Kuga. Pola nie odda zapewne także BMW X1 ani ciągle popularna Honda CRV. Silnym konkurentem może być także Kia Sportage, która coraz częściej pojawia się na naszych drogach.

Ile kosztują modele alternatywne? Najtańsza jest Dacia Duster, którą można kupić już za 40 tys. zł. Nissan Juke kosztuje 63 tys. zł, a Kia Sportage – 69 tys. zł. Chevrolet Captiva to wydatek rzędu 85 tys. zł, VW Tiguan – 90 tys., a Kuga – 110 tys. zł. Ile osób zechce wyłożyć podobne pieniądze na małą kawoszkę od Opla? Przekonamy się w 2013 r.

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 8.1/10 (liczba ocen: 7)


komentarze 2

  1. avatar

    Proszę autora o kontakt.

    VA:F [1.9.18_1163]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  2. avatar

    Witam,
    drobna sugestia…
    Kuga oraz Tiguan maja znacznie większe „budy” to inny segment…
    Do Juke mozna go porównać, ale on jak Pan celnie zauważył kosztuje od 63 tyś a do 100 to niemal połowa drogi…
    Żeby znaleźli się chętni, cena tego modelu musi oscylować w granicach 70 tyś, w przeciwnym razie będzie klapa.

    VA:F [1.9.18_1163]
    Rating: 0 (from 0 votes)

Dodaj komentarz