Audyt SEO – wszystko zaczyna się od analizy

Aby osiągnąć swoje cele, należy maksymalnie skoncentrować się na działaniu. Taka postawa przyniesie jednak skutki jedynie wtedy, gdy rozsądnie zaplanuje się każdą czynność. Analiza podjętych kroków, podtrzymywanie czynników sukcesu i chęć eliminowania słabości pomaga tworzyć plany również w pozycjonowaniu. Niezbędnym narzędziem może się okazać audyt strony internetowej pod kątem SEO.

Reklama

Jak przeprowadza się profesjonalne audyty stron internetowych?

Specjaliści powinni wziąć pod uwagę zarówno najmniejsze, całkowicie pomijane przez laików szczegóły, jak i poświęcić wiele uwagi, zdawałoby się, oczywistym kwestiom. Wszystko po to, by pomóc wspiąć się na wyżyny rankingów wyszukiwarek. Pierwszą istotną sprawą jest treść merytoryczna strony, poczynając od domeny – podczas audytu analizowane jest, czy posiada ona główną frazę kluczową w nazwie i czy kojarzy się z działalnością firmy. Wiek działa na domenę podobnie jak na wino – im starsza, tym lepsza, oczywiście jeśli nie ma z nią problemów technicznych.

Audyt stron internetowych przeprowadzany powinien być również z uwzględnieniem takich aspektów, jak obecność i unikalność nagłówków H1-H6, meta tagi czy liczba linków wewnętrznych i wychodzących. Każdy rodzaj witryny wymaga kontroli w innym zakresie, na pewno inaczej będzie wyglądał audyt sklepu internetowego, a inaczej audyt strony typu „wizytówka”. Jednakże w każdym przypadku powinno się zwrócić uwagę na nasycenie słowami kluczowymi, zbadać czy nie ma ich za mało bądź za dużo, zwłaszcza biorąc pod uwagę coraz bardziej dopracowane silniki wyszukiwarek.

Audyt stron internetowych różnicuje je również ze względu na posiadanie lub brak narzędzia Google Analytics, które pozwala na śledzenie ruchu na stronie. Dodatkową rzeczą wziętą pod uwagę będzie przyjazność adresów URL względem wyszukiwarki czy responsywność. Jak widać, istnieje bardzo wiele czynników, które trzeba wziąć pod uwagę korzystając z SEO. Audyt powinien rzetelnie i trafnie ocenić skuteczność podjętych dotychczas działań.

Jak mówił Mały Książę: „Najważniejsze jest niewidoczne dla oczu”, która to sentencja oddaje istotę opisywanych dalej zagadnień. Pierwszym z nich będzie stosunek treści do kodu – audytorzy zwrócą uwagę na to, jak wiele kodu potrzeba do wyświetlenia danej ilości tekstu na stronie. Kolejną ważną rzeczą jest ustawienie przekierowania, tak by wyszukiwarka mogła zobaczyć stronę z „www” oraz bez „www” jako tę samą, a nie interpretowała jej, w zależności od adresu, jako dwie różne witryny.

Podczas audytu sprawdzona zostanie również obecność plików robots.txt i sitemap.xml, jak i alternatywnych opisów obrazków, czyli swego rodzaju przewodników i drogowskazów dla wyszukiwarek. Kolejnym przedmiotem, które uwzględni audyt strony będzie jedynie pozornie niewidoczna dla użytkownika właściwość strony, jaką jest jej wielkość w kilobajtach. W rzeczywistości odwiedzający pośrednio dostrzeże zbyt duży rozmiar strony za sprawą czasu jej ładowania, a i wyszukiwarka nie pominie tego faktu.

Przyszłość będzie należeć do urządzeń mobilnych?

Końcem roku 2016 Google ogłosiło zmiany dotyczące indeksowania stron. Ze względu na dotychczasowe preferencje użytkowników, ranking wyników tworzony był na podstawie treści tradycyjnej wersji strony. Niejednokrotnie więc, poszukując informacji za pomocą smartfona, trafić można było na znacznie uboższą (mobilną) wersję strony. Obecnie prowadzone są przez Google działania, wskutek których w przyszłości to właśnie mobilna wersja strony będzie tą „dominującą”. Będą za tym szły również zmiany w SEO. Audyt będzie musiał być przeprowadzany z ich uwzględnieniem.

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 0.0/10 (liczba ocen: 0)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz