Jednym z najważniejszych zadań, jakie stawiają sobie firmy o zróżnicowanym profilu, jest utrzymanie się na rynku i pokonanie konkurencji. Nie można go jednak zrealizować bez określonych działań o charakterze promocyjnym. Klient powinien wiedzieć, z jakimi rozwiązaniami ma do czynienia i dlaczego powinien po nie sięgać, w dobie coraz większego wyboru zbliżonych do siebie rozwiązań najprawdopodobniej bowiem nie będzie sam poszukiwał tego typu informacji. Jakie zatem dobre praktyki promocji firmy należy brać pod uwagę?
Cele promocji
Teoretycznie, odpowiedź na pytanie o to, jakie są cele promocji firmy, nie jest zbyt trudna, intuicyjnie przeczuwamy bowiem, że produkty i usługi promuje się po to, aby zwiększyć ich sprzedaż. Tymczasem okazuje się, że takie podejście bazuje na sporych uproszczeniach, a tym samym nie zawsze się sprawdza. Coraz częściej mówi się o tym, że promocja ma pełnić przynajmniej cztery funkcje. Największą popularnością cieszy się rzeczywiście funkcja pobudzająca, wcale nie mniej ważna wydaje się jednak również funkcja informacyjna, dzięki której klient otrzymuje informacje, które pozwalają mu przełamać barierę nieznajomości. Duże znaczenie ma także funkcja konkurencyjna, promocja powinna bowiem podtrzymywać wiedzę o firmie o jej produktach. Ostatnią jest funkcja satysfakcjonująca, promując firmę i jej ofertę należy bowiem wspierać pozytywne skojarzenia z nią związane.
Jeśli szukasz gadżetów firmowych, wypróbuj EasyB2B.pl.
Formy promocji
Skoro promocja ma do spełnienia przynajmniej kilka zadań, nietrudno domyślić się, że musi bazować nie na jednym, ale przynajmniej na kilku grupach działań. Co więcej, każda z tych grup powinna być uważana za jednakowo istotną, często okazuje się bowiem, że już drobne zaniedbanie pociąga za sobą poważne komplikacje. Na pierwszy plan wysuwają się kampanie reklamowe wykorzystujące różne środki masowego przekazu, nie bez znaczenia wydaje się jednak również dbanie o firmową stronę internetową i działania, które wspierają budowę pozytywnego wizerunku firmy (na przykład sponsoring imprez kulturalnych).
Niechcianej promocji mówimy nie
Potencjalni klienci nie lubią nachalnej, agresywnej reklamy. Dlatego zaplanowanie strategii promocji firmy jest tak bardzo ważne – łatwo można przestrzelić i uzyskać odwrotny do zamierzonego skutek, wydając przy tym krocie budżetu, który można byłoby wykorzystać lepiej po wcześniejszym przygotowaniu.
Stopka autorska: Jeśli szukasz gadżetów firmowych, wypróbuj EasyB2B.pl. – http://www.easyb2b.pl
Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!