Informatyka

Dzwonić po pogotowie komputerowe, czy oddać komputer do serwisu?

Pogotowia komputerowe stały się niezwykle popularne w ostatnim dziesięcioleciu. Ogromna ilość komputerów wyprodukowanych przez ubiegłe dwadzieścia lat, które wróciły wtórnie na rynek jako towar z drugiej ręki, spowodowała konieczność napraw nie objętych (często tylko jedno- lub dwuletnią) gwarancją producenta.

Reklama

Konieczność reinstalacji systemu operacyjnego, usunięcia wirusów, trojanów i innego złośliwego oprogramowania, czy też po prostu regularne czyszczenie z nieużywanych aplikacji wymaga zwykle pomocy fachowca.

Tu potencjalna ofiara hakerów czy po prostu pechowy użytkownik któremu system odmówił z nieznanych przyczyn współpracy staje przed koniecznością albo oddania swego narzędzia pracy do serwisu albo zadzwonienia po pogotowie komputerowe. Oczywistym minusem serwisów jest fakt, że tracimy najczęściej na dwa lub trzy dni komputer – co w dzisiejszych  wymagających prawie nieustającego kontaktu z internetem czasach może być niezwykle uciążliwe. Problemu tego nie ma w przypadku mobilnego pogotowia komputerowego – tu fachowiec przychodzi do nas do domu i dokonuje naprawy na miejscu.

informatyk

Czy jednak w każdym przypadku da się naprawić komputer ad hoc? Nie, ale 99 % napraw może zostać tak wykonanych, plusy to możliwość bezpośredniej rozmowy i co za tym idzie obserwacji informatyka. Serwisy komputerowe często mogą dokonać napraw o które nie są proszone, a jak wiadomo trudno jest udowodnić brak konieczności naprawy lub ulepszenia czegoś co już naprawione zostało. Domowa naprawa to także możliwość wspólnej z klientem analizy potencjalnych rozwiązań i znalezienia tego najbardziej dla niego optymalnego.

Pogotowie komputerowe zajmuje się jednak nie tylko softwarem, profesjonalna firma potrafi szybko zdiagnozować też usterkę podzespołów – sprawdzając pamięć, stan dysku twardego,  zanalizować błędy kart graficznych czy płyt głównych. W powyższym przypadku kiedy konieczna staje się wymiana podzespołów serwisant może albo zamówić zepsuty element hardware’u w internecie lub w alarmowej sytuacji po uzgodnieniu z klientem kupić go podjeżdżając do najbliższego sklepu z częściami. W obydwu przypadkach czas oczekiwania jest o wiele niższy od czasu, który zwykle potrzebny jest serwisom niemobilnym.

Wachlarz usług oferowanych przez serwisy komputerowe obejmuje także usługi administracyjne. Zakładanie domowych i firmowych sieci LAN czy WI-FI, ustawianie routerów i firewalli. Dobry serwis to taki, który może zostać wezwany w dowolnym momencie do usunięcia błędu czy podłączenia sieciowej drukarki.

Także zbudowanie jak i późniejsza opieka nad serwerem firmowym należeć może do zadań zlecanych wizytującemu nas informatykowi. Widoczne jest tu obniżenie kosztów w porównaniu do zatrudniania na stałe administratora siedzącego w biurze. W czasach gdy zarządzanie serwerem może odbywać się zdalnie poprzez telnet czy SSH warto zastanowić się nad rezygnacją z jednego etatu na rzecz właśnie sporadycznie wizytującego nas, ale będącego na stałe online czy pod telefonem fachowca.

Na zakończenie dodać należy o oferowanej zwykle w pakietach usłudze odzyskiwania danych z uszkodzonych dysków twardych. Usługi tej nie daje się wykonać niestety na miejscu, zajmuje to od kilkunastu do kilkudziesięciu godzin i wymaga zabrania dysku. Serwis zwykle dostarcza wtedy komputer lub tymczasowy dysk zastępczy do naszej maszyny (oczywiście z preinstalowanym systemem operacyjnym).

W każdym z wymienionych przypadków widać wyraźną wyższość mobilnych serwisantów nad firmami do których należy przynieść komputer – od braku konieczności rozmontowywania PC przez bezpośredni kontakt z naprawiającą go osobą, aż po zaoszczędzony na drodze do firmy czas.

Stopka autorska: iovo.pl/pogotowie-komputerowe-wrocław

Zostaw komentarz

  • Ocena