Reklama online to obecnie jeden z najbardziej efektywnych sposobów zwiększenia sprzedaży, zarówno tej stacjonarnej, jak i internetowej. Odpowiednia promocja w sieci pozwala nie tylko dotrzeć do większej grupy odbiorców, ale również wzmocnić wizerunek marki. Jednym z narzędzi umożliwiających komunikację z użytkownikami online jest newsletter. W jaki sposób wykorzystać ich skuteczność?
Zadbaj o dobre relacje
Newsletter to nic innego jak wiadomość elektroniczna przesyłana klientom, którzy wyrazili na to zgodę, czyli grupie, która już pewien sposób jest zainteresowana naszą działalnością lub nawet skorzystała z naszych usług. Za pomocą newslettera możemy informować tę grupę o ciekawej promocji, nowym produkcie wprowadzanym na rynek czy zwyczajnie dzielić się z odbiorcami poradami i ciekawostkami z danej branży. Dzięki spersonalizowanej formie komunikacji newsletter okazuje się wysoce skutecznym narzędziem budowania więzi z użytkownikami.
Newsletter pozwala budować pozytywną relację między nami a klientem oraz kreować w jego umyśle dobre skojarzenia z prowadzonym przez nas biznesem. W jaki sposób zachęcić jednak użytkowników do zapisania się do newslettera? Jednym ze sprawdzonych sposobów jest podarowanie im darmowego produktu ze swojej oferty lub nawet rabat na niego.
Bądź systematyczny
Warto pamiętać, iż jednym z podstawowych elementów, jakie musimy wziąć pod uwagę, decydując sie na kampanię newsletteringową, jest jej cykliczność. Newslettery powinny być wysyłane w odpowiednich odstępach czasu.Zbyt częsta wysyłka newslettra (np. kilka razy w tygodniu), może zniechęcić użytkowników do otwierania wiadomości i ostatecznie nasze wiadomości mogą wylądować w folderze SPAM. Z kolei jeśli będziemy wysyłać maile zbyt rzadko (np. raz na kilka miesięcy), nie będziemy w stanie budować relacji z odbiorcą.
Prosto i czytelnie
Newsletter powinien być prosty w swej formie, nie przeładowany zbędną grafiką czy zbyt dużą liczbą komunikatów. Warto postawić na prosty, lecz profesjonalny szablon newslettera dopasowując go do konkretnych potrzeb biznesu i naszych klientów. Dobrą praktyką jest stosowanie tzw. Call to Action tylko raz, aby odbiorca dokładnie wiedział, co powinien zrobić. Nie zapominajmy również o tym, aby dostosować język komunikacji do konkretnej grupy odbiorców. Powinny oni odczuć, że rozumiemy ich potrzeby i jesteśmy jednymi z nich.
Profesjonalnie przygotowany newsletter może stać się jednym z najbardziej efektywnych narzędzi promocji naszej firmy oraz ważnym kanałem komunikacji z obecnymi oraz potencjalnymi klientami.
Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!