Firmowa strona pełni funkcję nośnika informacji, z wykorzystaniem której można dotrzeć do osób, które być może zostaną naszymi klientami. Dodatkowo posiada ogromny wpływ na kształtowanie wizerunku przedsiębiorstwa w otoczeniu firmy. Potencjalne błędy lub nieprawidłowe opracowanie strony, może wywrzeć negatywny wpływ na postrzeganie przedsiębiorstwa w oczach potencjalnych klientów.
Bardzo ważne jest prawidłowe przeprowadzenie etapu planowania stron internetowych. Składa się on z kilku kroków, począwszy od gromadzenia danych odnośnie tematyki strony, poprzez zebranie informacji o firmie klienta, określeniu docelowych odbiorców strony oraz jakich korzyści klient oczekuje w związku z posiadaniem witryny. Nareszcie jakie materiały do wstawienia na stronę jest w stanie dostarczyć oraz pozostałe szczegółowe informacje, przeważnie natury technicznej związane z projektowaniem stron.
Istnieje wiele rodzajów firmowych stron internetowych. Nieprawidłowe rozpoznanie potrzeb klienta może doprowadzić do powstania błędnego założenia, a co za tym idzie finanse zainwestowane w stronę mogą się nie zwrócić.
Szukając odpowiedniej strony internetowej dla naszej firmy możemy wybierać spośród:
- internetowych wizytówek
- statycznych stron firmowych
- szablonowych strony www z systemem CMS
- stron z dedykowaną grafiką
- systemów sprzedaży internetowej,
- dedykowanych aplikacji
Poniżej opiszę prostą firmową stronę internetową.
W jakich przypadkach wystarczy statyczna firmowa strona internetowa?
Jeżeli prowadzimy jednoosobową działalności gospodarczą, której zasięg to w większości rynek lokalny, gdzie promocja odbywa się głównie z polecenia i jednocześnie chcemy poszerzać zasięg naszej działalności, to potrzebujemy nieco więcej niż prostą wizytówkę internetową. Większa liczba podstron ma wpływ na pozycjonowanie strony firmowej, na różne frazy kluczowe, ważne z biznesowego punktu widzenia naszej firmy, czyli takie, które przełożą się pośrednio lub bezpośrednio na zwiększenie zysków.
Jakie informacje zamieścić na firmowej stronie www?
Informacje jakie możemy chcieć zamieścić to około 6 podstron. Począwszy od strony głównej, na której wstawiamy najważniejsze informacje, odnośnie naszej firmy. Naszym celem jest aby klienci wchodzący na stronę główną mogli szybko zorientować się czym zajmuje się dana firma, co można znaleźć na stronie, a więc zamieszczane są skrótowe informacje odnośnie zawartości całej witryny.
Kolejne podstrony to np. O firmie, tutaj możemy opisać naszą działalność, podać informacje czym nasza firma wyróżnia się na tle konkurencji i dlaczego warto robić z nami interesy.
Jeżeli prowadzimy firmę usługową, to w zakładce oferta lub usługi, możemy zamieści opis naszych specjalizacji, czyli co jesteśmy w stanie zaoferować klientowi.
Opcjonalna zakładka to cennik, gdzie możemy zamieścić tabele z wykazem cen za poszczególne usługi.
Jedna z ważniejszych podstron naszej strony firmowej to zakładka kontakt. Umieszczamy na niej dane kontaktowe jak telefon, email, dane firmy. Następnie mapkę Google Maps, która wskazuje lokalizację naszej firmy. Wreszcie formularz kontaktowy, za pomocą którego klienci mogą do nas pisać bezpośrednio przez stronę internetową, nie wymaga to od nich logowania się do swojej poczty email.
Czego prosta firmowa strona nie musi posiadać?
Statyczna strona firmowa nie posiada systemu zarządzania treścią (CMS), oznacza to że do wstawiania treści wymagana jest wiedza techniczna (znajomość języka HTML). Brak systemu CMS powoduje, że cena firmowej strony www jest niższa. Wstawieniem treści zazwyczaj zajmuje się firma, która tworzy stronę, są to opłaty godzinowe za wstawianie treści.
Jakie zdjęcia na firmowej stronie?
Każda z podstron firmowej strony internetowej może mieć dodane zdjęcia, oprócz pojedynczych zdjęć wstawianych w treści istnieje również możliwość dodania animowanej galerii zdjęć. A więc możemy dodać zdjęcia wykonanych usług, produktów bądź siedziby firmy.
Co z gwarancją na firmową www?
Ważnym aspektem podczas wyboru strony firmowej jest posiadanie gwarancji oraz pomocy technicznej na wybrany okres czasu. Dzięki temu mamy pewność, że przynajmniej w okresie trwania gwarancji nasza strona będzie w pełni sprawna i ktoś będzie się nią opiekował. Weźmy również pod uwagę, że poprawnie wykonana strona internetowa będzie działać bez zarzutu przez wiele lat. Program komputerowy, taki jak strona internetowa fizycznie się nie zużywa. Raczej możemy powiedzieć, że z czasem przemija moda na różne rzeczy. W momencie pisania tego artykułu modny jest wygląd stron firmowych w stylu Windows 8, co będzie modne za kilka lat ciężko dzisiaj przewidzieć.
Co potrzeba aby uruchomić firmową stronę www?
Firmowa strona internetowa do prawidłowego działania potrzebuje serwera, na którym zostanie ona zainstalowana. Drugim niezbędnym elementem jest wykupienie adresu strony (domeny). Posiadanie domeny oraz hostingu umożliwia rejestrację firmowego adresu email, dzięki czemu nasza komunikacja z klientami będzie wyglądać bardziej profesjonalnie.
Z jakich elementów składa się firmowa strona www?
Podsumowując możemy określić, z czego składa się typowa strona firmowa. Posiada ona maksymalnie do 6 podstron, na których zamieszczamy najważniejsze informacje na temat firmy. Na podstronach mogą zostać umieszczone zdjęcia oraz galerie zdjęciowe. W zakładce kontakt umieszczamy dane kontaktowe, formularz kontaktowy oraz mapkę Google. Statyczna strona internetowa nie posiada systemu CMS, dlatego wprowadzaniem treści zajmie się firma tworząca stronę. Późniejsze aktualizacje treści są rozliczane według stawek godzinowych. Szata graficzna strony jest wybierana z szablonu, który jest dopasowywany do branży klienta, oznacza, to iż zazwyczaj można podmienić logotyp oraz główne zdjęcia na stronie. Tworzenie logotypu nie wchodzi jednak w skład oferty prostych stron internetowych i stanowi to zazwyczaj osobne zlecenie.
Stopka autorska: http://www.web-sense.pl/oferta/firmowa-strona-www-pakiet-412zl-brutto/
Firmowa strona www – przegląd możliwości