Firmowa strona WWW jest podstawowym elementem interaktywnego przedsiębiorstwa w rozległej sieci internetowej. O jej skuteczności i niezwykłej sile oddziaływania przekonało się już wiele firm branżowych, które dotychczas korzystały wyłącznie z tradycyjnych kanałów dystrybucji, wspartych naziemnymi kanałami marketingu i komunikacji z potencjalnym klientem.
Wielu przedsiębiorców do dnia dzisiejszego ma problem z zaakceptowaniem szerokich możliwości marketingu internetowego, tkwiąc w standardowych zabiegach promocyjnych, generujących znacznie wyższe koszty eksploatacji. Czy firmowa strona WWW jest trafioną inwestycją i dlaczego współczesna sprzedaż powinna opierać się na internetowych kanałach dystrybucji produktów i informacji?
Firmowa strona WWW to inwestycja w przyszłość
Kwoty realizacji firmowych stron WWW pozostawiają wiele do życzenia. Dla małego i średniego przedsiębiorcy większość oferowanych usług w kwestii wynagrodzenia jest wręcz nie do przyjęcia. Firmowa strona WWW nie powinna być droga. Co więcej – w wielu przypadkach jest to jednorazowa inwestycja, oscylująca wokół kwoty 400-700 złotych (nie licząc corocznych kosztów przedłużenia domeny i hostingu). Za tę kwotę można już otrzymać profesjonalną stronę firmową, opartą na prostym skrypcie, zawierającą dedykowane funkcjonalności. Czy taka jednorazowa inwestycja jest opłacalna? A czy siedmiokrotne zwiększenie liczby potencjalnych klientów dla Twojej firmy jest warte 400 złotych? Ile obecnie wydajesz na reklamę i jakie daje ona efekty? Inwestycja w firmową stronę WWW to inwestycja w Twoją przyszłość. Im wcześniej zaczniesz, tym szybciej pozyskasz nowych klientów na Twoje produkty i usługi.
Jakie elementy powinna posiadać firmowa strona WWW?
Wśród kluczowych elementów funkcjonalnej firmowej strony WWW powinny się znaleźć:
- Główna oferta firmy – perswazyjna oferta sprzedażowa, promująca produkty/usługi Twojej firmy, zaopatrzona w odpowiednią ilość niezbędnych informacji, które mogą wpływać na ostateczną decyzję zakupową klienta;
- Opinie klientów – portfolio zrealizowanych usług lub zestawienie pozytywnych opinii Twoich dotychczasowych klientów, wpływające na odczucia potencjalnych interesantów produktów i usług oferowanych przez Twoją firmę;
- Cennik – niezwykle istotny element, świadczący o profesjonalnym podejściu firmy do sprzedaży – jeżeli nie publikujesz cennika dla oferowanych produktów i usług, najwidoczniej nie są one warte tych pieniędzy;
- Dane kontaktowe – rzetelna i nastawiona na sukces firma nie może wstydzić się własnej marki – potencjalny klient powinien uzyskać dane kontaktowe do Twojej firmy na każdym etapie realizacji zamówienia w łatwo dostępnym miejscu;
- Łącze społecznościowe – Facebook jest obecnie jednym z podstawowych komunikatorów społecznościowych z Twoimi dotychczasowymi i przyszłymi klientami. Warto zadbać o użytkowników Twoich produktów i utrzymywać z nimi stały kontakt, co zabezpieczy pozycję Twojej firmy przed ewentualną konkurencją i pojawiającymi się substytutami na rynku;
Firmowa strona WWW jako kanał dystrybucji?
Dlaczego uważasz, że firmowa strona WWW nie spełni Twoich oczekiwań i nie pomnoży zainwestowanych przez Ciebie pieniędzy? Skąd wynika obawa niepowodzenia, jeśli tysiące firm istniejących w sieci internetowej generuje znacznie wyższe obroty od wyników Twojego przedsiębiorstwa? Jeżeli uda się przełamać Twoje dotychczasowe stereotypy, będziesz mógł wejść w posiadanie bardzo skutecznej broni marketingu internetowego, jaką jest firmowa strona WWW. Dobrze zaprojektowana i zaopatrzona w odpowiednie funkcje, będzie stanowiła Twój dodatkowy (i jednocześnie najtańszy) kanał komunikacji z potencjalnymi klientami. Warto wykorzystać tę możliwość i już dziś zainwestować pieniądze w skuteczny kanał dystrybucji informacji o Twojej firmie, oferowanych produktach i usługach, do praktycznie nieograniczonego targetu klientów.
Zostaw komentarz