Jak dojść na szczyt?

W jaki sposób najlepiej zarządzać jakością? Stosując się do założeń Lean sixsigma. Każdy odbiorca danej usługi czy użytkownik produktu jest zainteresowany wyłącznie najwyższą jego jakością.

Reklama

Nabyty przez nas produkt czy usługa musi obowiązkowo spełniać wszystkie nasze oczekiwania a dodatkowo oczekujemy także niezbyt wysokiej ceny. Zatem jakość powinna iść z nią w parze. Dla potencjalnego użytkownika liczy się również to, w jaki sposób dana usługa czy też produkt zostanie mu sprzedana a uprzednio również przedstawiona – zareklamowana.

Metodologii zarządzania całą tą jakością powstało na przełomie ostatnich lat naprawdę wiele. Były to zarówno akcje dość popularne i rozpowszechnione, jak i pojedyncze działania, o których szybko się zapominało. Z Lean sixsigma jest inaczej. To wieloletnia historia, która odegrała ogromy wpływ na zarządzanie jakością produktów i usług. Dzięki tej metodzie zyski poszczególnych firm rosną, a klient również jest zawsze zadowolony.

Lean sixsigma skupia się głównie na tym, żeby zrealizować wszelkie wymagania klientów. Dzięki tej metodzie można w łatwy sposób i w ograniczonym czasie pozyskać zadowolonego klienta, który z pewnością wróci do danej firmy i w dalszym ciągu będzie korzystał z jej usług. Ważne jest również to, że stosujący metodę Lean sixsigma zdobywają nowego, zadowolonego klienta nie mając praktycznie dodatkowych kosztów własnych. Wszystko to dzięki zebranym statystykom, umożliwiającym obserwację rynku oraz potrzeb klientów. Można w ten sposób osiągnąć pełną kontrolę nad własnym biznesem, pnąc się jednocześnie na szczyt.

W systemie Lean sixsigma liczy się przede wszystkim pracownik, klient oraz sam proces. Wprawdzie cały proces zaczyna się właśnie od klienta, który mówi o swoich oczekiwaniach odnośnie produktu czy też usługi. Każdy klient oczekuje doskonałości. Dlatego w biznesie trzeba być wyjątkowo dobrym, by móc zdobyć szczyt.

W procesie wykorzystuje się zestaw różnych narzędzi, dzięki którym pracownicy mogą poznawać wszelkie procesy , które są w stanie ukształtować jakość. Należy przeszkolić wszystkich pracowników zespołu używając tych właśnie narzędzi, a później dać im możliwość wykorzystać je w praktyce.

Stopka autorska: http://lean.org.pl – Lean sixsigma

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 0.0/10 (liczba ocen: 0)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz