Jak powiedzieć „dziękuję” w świecie biznesu?

Jako przedsiębiorca zastanawiasz się, jak wyrazić wdzięczność swoim strategicznym klientom i kontrahentom? Jaki prezent wybrać i w jakich okolicznościach go wręczać, by wywołać nim wyłącznie pozytywne uczucia? Ustalenie tego nie jest łatwe, ponieważ trzeba przy tym przeanalizować kilka czynników. W tym artykule podpowiemy, na co zwracać szczególną uwagę.

Na początku należy zastanowić się, kto otrzyma od nas upominek, dlaczego i w jakiej formie. Podpisując umowę współpracy lub finalizując duży kontrakt pewne jest, że taki moment należy w pewien sposób celebrować. Klient czy kontrahent poczuje się dzięki temu doceniony, a to z pewnością będzie miało pozytywny wpływ na dalszą współpracę. Ważne jednak jest, by prezent wręczać po biznesowym wydarzeniu – w innym przypadku może zostać odebrany jako chęć przekupstwa.

Mając już wybrany powód, dla którego będziemy wręczać firmowy prezent oraz biznesowego partnera, który zostanie obdarowany, należy zająć się chyba najtrudniejszą kwestią. Jest nią wybór odpowiedniego prezentu. Na pomoc nam przychodzą firmy oferujące gadżety reklamowe. Dom Reklamy Art Office, jak i wiele innych podobnych agencji reklamowych, w swojej ofercie posiada nie tylko tradycyjne gadżety, ale także ekskluzywne formy biznesowych podarunków. Obdarowany z pewnością poczuje się doceniony, jeśli otrzyma od nas piękny organizer, praktyczne etui na wizytówki lub wysokiej jakości artykuły ceramiczne. Skórzane gadżety reklamowe cieszą się nieprzemijalną popularnością zarówno wśród dających prezent, jak i go otrzymujących, dlatego warto jest zapoznać się z ofertami firm takich jak Dom Reklamy Art Office, gdzie znaleźć można bogaty wybór upominków skórzanych. Znajdziemy w nich także inne gadżety reklamowe dla firm, z których każdy wybierze coś odpowiednio dopasowanego do swojej działalności.

Inną formą okazania wdzięczności za biznesową współpracę jest zaproszenie kontrahenta do ekskluzywnej restauracji. Będzie to także okazja do rozmowy o dalszych planach, które mogą okazać się dużym krokiem do osiągnięcia sukcesu przez naszą firmę. Ponadto, obiad czy kolacja w wystawnej restauracji nie jest kojarzona z formą nakłaniania do czegoś. Wywołuje ona naturalne i miłe uczucia, co pozytywnie wpłynie na relacje biznesowe między partnerami.

Niezależnie od tego, jaką formę podziękowań biznesowych wybierzemy, miejmy na uwadze to, że przede wszystkim liczy się sam gest. Biznes to nie tylko chłodne kalkulacje i działania prowadzące do sukcesu, ale także to, co te działania otacza. A dobre kontakty z biznesowymi partnerami są nierzadko cenniejsze od niejednego kontraktu.



Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz