Jak przystosować biuro do pracy?

Biuro jest miejscem, w którym początkujący przedsiębiorca spędza wiele godzin w ciągu dnia. W związku z tym nie ma znaczenia, czy znajduje się ono w wydzielonym w tym celu pomieszczeniu w jego własnym domu, czy tez w wynajętej przestrzeni. Wskazane jest, aby warunki, w jakich przebywa osoba prowadząca firmę były maksymalnie zbliżone do ideału, tylko wtedy można będzie bowiem mówić o pracy satysfakcjonującej i naprawdę wydajnej.

Reklama

W pierwszej kolejności powinniśmy zwrócić uwagę na oświetlenie, okazuje się bowiem, że wiele osób wykonuje prace administracyjne w niemal zupełnych ciemnościach nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji takiego działania. Pamiętajmy zatem, że klasyczne oświetlenie umieszczone na środku sufitu jest niewystarczające nie tylko nie ułatwiając pracy, ale również przyczyniając się do wzrostu problemów ze zdrowiem. Najpoważniejsze dotyczą ewentualnych wad wzroku, powinniśmy mieć jednak na uwadze to, że na tym wcale nie kończy się ryzyko, z jakim musimy się liczyć. Wcale nie mniej istotne wydaje się to, że niewłaściwe oświetlenie wpływa na wzrost zmęczenia i pogorszenie samopoczucia, co przecież również nie ułatwia pracy. Warto zainwestować zatem w przynajmniej kilka źródeł światła, w tym zwłaszcza w odpowiednie oświetlenie biurka.

Praca w biurze jest też łatwiejsza, jeśli panuje w nim odpowiednia temperatura. Nie powinno być nam przy tym nie tylko za ciepło, ale również za zimno. Naukowcy są zdania, że optymalna temperatura waha się w granicach 18-20 stopni, choć można mówić tu również o pewnych różnicach uzależnionych od naszych indywidualnych upodobań. Niekiedy okazuje się zresztą, że termometr wskazuje temperaturę, która nie budzi zastrzeżeń, a jednak praca nie przebiega płynnie, a my nie radzimy sobie ze zmęczeniem. W takich przypadkach zaleca się analizę wilgotności powietrza, również ona nie pozostaje bowiem bez wpływu na nasze samopoczucie.

Biuro, w którym pracuje się dobrze to również biuro dobrze wyposażone. Warto zatem zaopatrzyć się nie tylko w komputer, urządzenie wielofunkcyjne, telefon komórkowy i niszczarkę. Wielu przedsiębiorców zapomina o znaczeniu wygodnego fotela albo uważa, że pełni on wyłącznie funkcję prestiżową, sami skazują się więc na pracę w niezbyt sprzyjających warunkach. Czas to zmienić zwłaszcza, że wysokiej jakości fotele gabinetowe nie odpychają nas już z uwagi na wygórowane ceny.

Stopka autorska: Artykuł przygotowany przez eksperta Profiklima – klimatyzacji do biur w Warszawie

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 0.0/10 (liczba ocen: 0)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz