Kilka wskazówek dotyczących druku broszur

Na rynku pojawia się coraz więcej programów do projektowania broszur i ulotek. Dlatego też coraz większa liczba osób decyduje się na stworzenie własnego projektu.

Adobe, Photoshop, Illustrator czy Publisher bardzo ułatwiają to zadanie. Na co zwrócić uwagę decydując się samemu wydrukować broszury?

Rozmiar jest ważny

Jednym z najczęściej popełnianych błędów w projektowaniu ulotek jest ich niewłaściwy wymiar. Nie należy się spodziewać, że druk broszur będzie możliwy na papierze 8,5 na 10 cm. podczas gdy same ulotki mają wymiary 8 na 11 cm.

Powiększanie lub pomniejszanie projektu wiąże się z obniżeniem jakości druku i zniekształceniem projektu. Dlatego dobrze przemyśleć jakiego rozmiaru projekt ma zostać wydrukowany.

Lepiej 300 niż 72

Używanie zdjęć wysokiej rozdzielczości w projekcie graficznym broszury jest niezwykle ważnym krokiem. W końcu chodzi o jej profesjonalny wygląd.

Druk grafik w niskiej jakości to tylko stracone pieniądze. Wydrukowane projekty będą niewyraźne i zamazane. Z pewnością będą świadczyć o braku profesjonalizmu i nie będą stanowić dobrej reklamy dla firmy.

Obrazy wyświetlane na komputerze są o rozdzielczości 72 dpi, ale to nie jest rozdzielczość, która jest zalecana do druku broszur. Najlepiej pracować w formacie 300 dpi, dzięki temu każdy detal będzie widoczny, a projekt będzie wyrazisty.

Gruby, cienki papier

Sprawa może wydawać się błaha, ale niezwykle istotna jest gramatura papieru, na którym ma zostać wydrukowana broszura.

W większości drukarni wykorzystywane są kartki papieru cienkie lub średniej grubości. Wydaje się to być bez znaczenia, ale to właśnie odpowiednia ciężkość wpływa na wygląd ulotek. Reklamy na cienkim papierze po prostu źle się prezentują.

Grubszy papier jest niewiele droższy, a wizualnie projekt będzie o wiele lepiej wyglądać. W dodatku decydując się na papier kredowy, doda on połysku i znacznie bardziej je uatrakcyjni.

Kreatywność kluczem do sukcesu

Oczywiście przed przystąpieniem do druku broszur, na pierwszy plan wysuwa się konspekt projektu. Dobrze przemyślany układ, jasne, czytelne i zachęcające treści mogą skutecznie przyciągnąć potencjalnych klientów.

Warto skonfrontować własną ofertę z ofertami konkurencji. Być może takie porównanie przyniesie nowe pomysły, rzuci światło na kwestie, które do tej pory nie były brane pod uwagę.

Żeby wyróżnić spośród wielu firm na rynku warto zastosować nieszablonowe rozwiązania. Jeśli konkurencja wykorzystuje fonty helvetica dobrze wybrać inne czcionki. Prosty zabieg sprawi, że oferta będzie inna niż wszystkie, przyciągnie i zainteresuje.

Stworzenie projektu broszury, która będzie reklamą firmy powinno być wspólne ze strategią i jej wizerunkiem. Dobrej jakości przemyślany projekt może przynieść wiele korzyści.

Identyfikacja wizualna jest niezwykle ważna, dlatego warto dołożyć wszelkich starań, aby właściwie zaprojektować broszury. Zwrócenie uwagi na powyższe rady, z pewnością ułatwi pracę i zaoszczędzi czas osobie je przygotowującej.



Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz