Kim są mikroinfluencerzy?

Influecner marketing to zyskująca na popularności forma budowania zasięgu, docierania do klientów oraz tworzenia wizerunku marki. Wszystkie te działania nie mają charakteru bezpośredniego, ponieważ to influencer staje się „narzędziem” reklamy. Jego wpływy mają ogromne znaczenie dla zainteresowania odbiorców produktem i usługą. Czy trzeba jednak milionowej grupy fanów, by być skutecznym? Okazuje się, że wręcz przeciwnie!

Reklama

Mikroinfluencer – najlepszy sposób na promocję

Influencer marketing polega na stworzeniu kampanii reklamowej poprzez wykorzystanie osoby popularnej lub celebryty, który na swoich kanałach społecznościowych zareklamuje produkt. Jego polecenie jest godne zaufania w oczach odbiorców, dlatego chętniej decydują się na zakup produktu lub usługi. Przez bardzo długi czas większe i mniejsze marki nawiązywały współpracę z influencerami o ogromnych zasięgach. Osoby takie niekiedy miały około miliona fanów. Okazało się jednak, że bardziej skuteczni są mikroinluencerzy, którzy posiadają od 1000 do 30 000 obserwatorów. Okazuje się bowiem, że im więcej followersów, tym mniejsze ich zaangażowanie w prowadzony profil. Mikroinfluencerzy mogą być zatem bardziej skuteczni niż influencerzy o milionowych zasięgach.

Autentyczność – słowo klucz!

Influencerzy biorący udział w kampaniach reklamowych marek najczęściej dodawali na swoich profilach reklamy z tychże kampanii. Miało to znaczenie, jednak nie tak duże jak w przypadku mikroinfluencerów. Tearsofjoy.pl współpracuje z osobami popularnymi w sieci, którzy charakteryzują się autentycznością, a polecenia produktów dostosowywane są do ich zainteresowań i kierunku, w jakim prowadzą social media. Mikroinfluencer, którego profil ma związek z urządzaniem wnętrz nawiąże współpracę z firmą oferującą dekoracje i wtedy kampania będzie skuteczna. Natomiast gdy ten sam mikroinfluencer zareklamuje obuwie sportowe będzie to sprzeczne z wizerunkiem, jaki do tej pory budował. Oznacza to, że reklamowany produkt lub usługa trafia do jasno określonej grupy docelowej.

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 0.0/10 (liczba ocen: 0)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz