Kupowanie butów w Internecie – to nie takie trudne!

W internetowych sklepach obuwniczych czeka na klientów znacznie szerszy wybór świetnych butów niż w zwykłych sklepach stacjonarnych. Dodatkowo kuszą atrakcyjne ceny i wygoda zakupów, które są dostarczane wprost do domu. Jednak nadal wiele osób nie przepada za taką formą kupowania obuwia, za główny powód wskazując brak możliwości jego przymierzenia. Rzeczywiście, to jeden z minusów zakupów internetowych, ale kupione buty w nieodpowiednim rozmiarze wcale nie muszą być wrzucone na dno szafy, ponieważ jako konsument kupujący online, ma się specjalne prawa.

Reklama

Wybierz odpowiednie obuwie i koniecznie sprawdź rozmiar

pomarańczowe szpilkiKluczem do udanej transakcji w sklepie internetowym z obuwiem jest zawsze dokładne sprawdzenie opisu produktu wraz z jego zdjęciem oraz dodatkowo tabeli rozmiarów. To podstawowe źródła informacji, dlatego zawsze dokładnie, nawet dwa razy warto je sprawdzić, żeby potem być zadowolonym z nabycia butów idealnie dopasowanych do swoich potrzeb i gustu.

Niestety, tutaj pojawia się już pierwszy problem – nie zawsze tabel rozmiarów jest najbardziej wiarygodnym źródłem informacji na temat zamawianych butów. Niektóre modele mogą być nieco węższe niż standardowe, ze względu na swoją budowę mogą pasować do niższego czy wyższego podbicia, także ich wkładka może być nieco dłuższa lub krótsza. Dlatego nie zawsze zakupienie obuwia idealnie w dobranym rozmiarze gwarantuje, że będzie ono leżało jak ulał. Na szczęście można wtedy skorzystać z procedury zwrotu.

Zwrot obuwia kupionego w sieci

Zwrot czy wymiana niepasującego obuwia na inny model czy rozmiar nie jest skomplikowaną czynnością. Zgodnie z przepisami prawa kupujący ma 10 dni od daty odebrania przesyłki na to, aby zgłosić chęć zwrotu lub wymiany obuwia w sklepie, a także następnie odesłać opakowanie wraz z nim oraz rachunkiem i niezbędnymi dokumentami (można znaleźć je zwykle na stronie). Za opłacenie przesyłki odpowiedzialny jest wtedy klient. Paczkę należy opłacić samodzielnie, nie należy wysyłać jej za pobraniem – sklepy nie przyjmują takich paczek, ponieważ muszą sprawdzić ich zawartość i dopiero potem rozpatrzyć zwrot lub wymianę.

Należy pamiętać o tym, żeby nie wyrzucać oryginalnie znajdujących się w pudełku dokumentów i papierów, podobnie samo pudełko jest niezbędne do pozytywnego rozpatrzenia sprawy. Nie można odrywać także metek, a obuwie nie może nosić śladów używania. Zwroty i wymiany obowiązują tylko w sklepach – firmach, natomiast jeżeli kupuje się buty od sprzedawcy prywatnego, przykładowo na aukcji internetowej, wtedy nie ma on obowiązku przyjęcia butów z powrotem, jest to natomiast tylko jego dobrą wolą.

 Stopka autorska: Bogatą ofertę butów można znaleźć w sklepie internetowym  www.telbut.pl

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 0.0/10 (liczba ocen: 0)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz