Pozycjonowanie z pasją

Pozycjonowanie stron internetowych to nie tylko analiza backlinków, optymalizacja kodu witryny naszego klienta czy budowa wartościowego zaplecza, pozwalającego nam wygrać z konkurencją. To wszystko jest, oczywiście, bardzo ważne, lecz nie jest tym, co sprawia, że pozycjonowanie jest tak ekscytującym zajęciem – to tylko warsztat, rzeczy, które trzeba zrobić, aby w ogóle myśleć o zaistnieniu w branży.

Reklama

Czym jest więc ta rzecz, która sprawia, że pozycjonowanie stron internetowych jest tak ekscytujące? Odpowiedź na to pytanie jest prosta i raczej nikogo związanego z branżą SEO nie powinna szczególnie zaskoczyć. Rywalizacja. Ciągły wyścig z konkurencją o to, aby strona naszego klienta na taką bądź inną frazę była jeśli nie na pierwszym miejscu w indeksie Google, to przynajmniej wyżej niż jego bezpośrednia konkurencja. To jest SEO, to jest pozycjonowanie, a dokładnie, rzecz ujmując jego esencja przynajmniej z punktu widzenia człowieka, który zajmuje się pozycjonowaniem na co dzień.

Można zatem powiedzieć, że pozycjonowanie stron internetowych to taka gra, która z czasem uzależnia. Wiadomo, że na początku chodzi po prostu o zarobienie przyzwoitych pieniędzy, ale z czasem zaczynamy wsiąkać w nią co raz głębiej. Zaczynamy rywalizować. I z konkurencją,  i, co tu kryć, z Googlem, który nie szczędzi specjalistom SEO różnego rodzaju zmian w algorytmie, filtrów i banów. Można tu wspomnieć ostatnie zmiany związane z wprowadzeniem Pandy czy zmiana ilości wyświetlanych wyników dla słów związanych marką. Przestajemy traktować pozycjonowanie jako wykonywany zawód, a zaczynamy się uważać za zawodników, najlepszych z najlepszych, którzy stają na bieżni do morderczej rywalizacji. Laury zbierze tylko zwycięzca.

Rzecz jasna, takie „rywalizacyjne” podejście sprawia, że pozycjonowanie to nie jest czysty sport. Trafiają się tu także osobnicy, którzy prą do sukcesu bez względu na koszty, jakie może ponieść w związku z ich działaniami klient. Filtry i bany wycinają spam a przy okazji część najmniejszych, ale przytrafiają się i największym – jak Ceneo, Bank Millennium czy Play. Zdecydowanie pozycjonowanie nie zawsze jest czystą grą – częściowo wynika to ze specyfiki materii i roli jaką odgrywa technologia – zmieniający, rozwijający się algorytm.

Gdy spytacie spytacie specjalistę SEO, takiego o długoletnim stażu w branży, jak postrzega pozycjonowanie, czym ono jest dla niego, uważajcie z powierzeniem swojej pozycjonowania temu, który nie będzie zakochany w tym co robi. Pozycjonowanie jest grą, którą można pokochać. Kto nie traci tej ekscytacji, ten może osiągać wyniki, a wyniki decydują, że ten ogień się ciągle pali i to nakręca do działań.

Stopka autorska: pozycjonowanie stron – http://www.memtor.pl

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 0.0/10 (liczba ocen: 0)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz