Promocja marki poprzez marketing szeptany

Współcześnie komunikacja konsumentów i usługobiorców z różnych branż najczęściej odbywa się za pośrednictwem Internetu. Pomimo faktu, że do dyspozycji mamy wiele form reklamowych w sieci właściciele firm coraz częściej decydują się na mniej nachalne i nieformalne sposoby promocji w sieci.

Reklama

Do najbardziej skutecznych rodzajów reklamy niekonwencjonalnej można zaliczyć między innymi marketing szeptany. W rzeczywistości jest to po prostu wymiana informacji, opinii i rekomendacji na temat danego produktu lub usługi. Sami czasem nawet nie świadomie rozmawiamy z rodzina, przyjaciółmi oraz znajomymi o produkcie komercyjnym i pomimo, że nie jesteśmy w żadne sposób wynagradzani polecamy daną rzecz innym osobą. Zazwyczaj też nie jesteśmy powściągliwi przy wygłaszaniu mniej pozytywnego zdania na temat marki lub usługi jeśli nie spełniła ona naszych oczekiwań.

Siła marketingu szeptanego drzemie w wiarygodności i szczerości przekazu. Swoim najbliższym jesteśmy w stanie zaufać najbardziej, ale gdy nie mamy w swoim gronie osób, która miałaby doświadczenia z jakimś produktem korzystamy z wypowiedzi użytkowników Internetu. Im bardziej wydaje nam się być taka opinia prawdziwa tym bardziej jesteśmy skłonni w nią uwierzyć. To psychologiczne zjawisko stało się nie lada gratką dla firm, które poszukują innych sposobów reklamowania swoich produktów i usług, aniżeli korzystać z tych na które użytkownicy zdążyli się już zdecydowanie uodpornić.

Obecnie zarówno większe jak i mniejsze przedsiębiorstwa wykorzystują marketing szeptany w celu zwiększania wolumenu sprzedaży, zbudowania świadomości marki, ale także do wykreowania pozytywnego wizerunku firmy. Marketing szeptany wspomaga również działania z zakresu Public Relations i jest bardzo dobrym narzędziem do szybkiego reagowania na wszelkie sytuacje kryzysowe, których nie jest w stanie uniknąć żadna popularna firma.

Przedsiębiorstwa decydujące się na działania z zakresu marketingu szeptanego najczęściej korzystają z firma specjalizujących się w marketingu internetowym. Bardzo ważne jest, aby zadbać o wybór partnerów w tym zakresie na najwyższym poziomie, ponieważ w przypadku tego typu działań bardzo ważne jest zachowanie w sposób etyczny. Tylko i wyłącznie wykwalifikowani oraz doświadczeni copywriterzy będą w stanie subtelnie, ale także efektywnie zachęcić obecnych oraz potencjalnych Klientów do skorzystania z naszych produktów lub usług. Nie mogą być to osoby przypadkowe, ponieważ nawet jeden błąd może przysporzyć wiele szkód, których naprawa będzie kosztować naszą markę nawet utratę dotychczasowych odbiorców.

Prowadzenie działań z zakresu marketingu szeptanego nie jest zadaniem prostym, ale na tę chwilę jest najbardziej innowacyjnym rozwiązaniem na jaki mogą sobie pozwolić wszyscy gracze na rynku produktów i usług. Reklamy telewizyjne, radiowe bądź banery internetowe stają się coraz mniej zauważalne. Jedynym sposobem na zyskanie przyjaciół marki to dyskusja z nimi i słuchanie na temat ich własnych oczekiwać wobec naszych produktów.

Stopka autorska: marketing szeptany – http://bizzit.pl

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 9.8/10 (liczba ocen: 4)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz