Media społecznościowe w biznesie

Marketing internetowy to zagadnienie bardzo szerokie i wieloaspektowe. Przez wiele lat mówiąc o nim mieliśmy na myśli przede wszystkim marketing w wyszukiwarkach, czyli pozycjonowanie stron internetowych oraz reklamę w systemie pay per click. Do tego tematu zalicza się także e-mail marketing czy reklamy graficzne, kontekstowe.

Reklama

Dziś można rozszerzyć pojęcie marketingu internetowego o kolejne zagadnienie, a mianowicie działania marketingowe w social media. Media i profile społecznościowe są dziś odmieniane przez wszystkie przypadki. Nie ma chyba osoby, która nie spotkałaby się z tym tematem osobiście lub pośrednio. Popularność serwisów społecznościowych wśród tak zwanych zwykłych obywateli sprawiła, że marketingowcy musieli wziąć pod uwagę ten ważny kanał komunikacji w budowaniu strategii obecności w internecie.

Głównym przedmiotem zainteresowań jest dzisiaj Facebook, który posiada ogromną rzeszę użytkowników na całym świecie, i cały czas się rozwija. W Polsce mówi się o 13 milionach użytkowników – to naprawdę bardzo dużo.

Media społecznościowe w biznesie

Coraz więcej firm zastanawia się nad tym, w jaki sposób wykorzystać Facebooka w prowadzeniu własnego biznesu. Przede wszystkim trzeba mieć jakiś pomysł i stworzyć strategię działań w mediach społecznościowych. Mogą w tym pomóc doświadczeni specjaliści, bo jak się okazuje, większość firm nie potrafi tego zrobić samodzielnie.

Istotą obecności na Facebooku jest komunikacja. A więc jest to kanał, którym możemy dotrzeć do osób potencjalnie zainteresowanych ofertą firmy – poznać ich potrzeby i oczekiwania, odpowiedzieć na pytania. Takie kontakty z pewnością powinny dać firmie do myślenia, i w przyszłości rozwinąć się w relację klient – sprzedawca. Nie jest to jednak takie proste.

Oczywiście nie można traktować mediów społecznościowych wyłącznie jako kanału promocyjnego własnej firmy, bo użytkownicy od razu odczują nachalność takiego podejścia i nie będą zainteresowani przekazem. A raz spalony kontakt trudno będzie odbudować.

Ostatnie badania dotyczące celów i sposobów wykorzystania społecznościówek wśród polskich firm nie dają pod tym względem satysfakcjonujących wyników. Jak się okazuje większość firm używa ich trochę po omacku, właściwie tylko dlatego, że jest to obecnie modne i dobrze widziane, nie rozumiejąc chyba potencjału drzemiącego w tym narzędziu.

Aby social media przyniosły firmie korzyść wizerunkową i marketingową, powinny być przemyślanym elementem całej strategii marketingu w internecie, skorelowanym z innymi działaniami, zarówno online, jak i offline.

Stopka autorska: marketingu internetowego – http://www.interfacepoland.pl/seo-sem/

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 0.0/10 (liczba ocen: 0)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz