Zasady skutecznego copywritingu w internecie

copywritingWielu już zadawało sobie pytanie: co zrobić, aby treść zamieszczana na swojej stronie internetowej okazała się skuteczna? W internecie roi się przecież od zapychaczy, którzy każdego dnia generują olbrzymie ilości tekstów w sieci. Czy w czasach globalnego nasycenia internetu słowem pisanym istnieje jeszcze możliwość rzetelnego i wiarygodnego dotarcia do odbiorców (czytaj: potencjalnych użytkowników i/lub klientów)? Okazuje się, że zwłaszcza teraz, kiedy z każdej strony czyhają na nas bezwartościowe treści,  użytkownik docenia jeszcze bardziej, naprawdę wartościowej jakości informacje. Dla osób, które chciałyby zaistnieć w internecie, a nie wiedzą jak rozpoznać firmę świadczącą rzetelne i profesjonalne usługi copywritingu w sieci, polecamy zasady, jakimi powinien kierować się dobry copywriter, aby jego treści odnosiły sukcesy popularności. Osoby, które przestrzegają owych zasad mogą przyczynić się do osiągnięcia sukcesu Twojej działalności w internecie.

Reklama

1. Poświęcić uwagę a nie zwracać uwagę

Bezpowrotnie minął czas, kiedy rażące w oczy reklamy zamieszczane na stronach internetowych przyciągały uwagę użytkowników. Dziś ludzkie oko jest już tak przyzwyczajone do wszędzie panujących treści, że potrafi w kilka sekund odwrócić uwagę od tego, co jest według niego zbyteczne. Solidny copywriting pisany na potrzeby strony internetowej powinien poświęcać uwagę danemu tematowi i oddać mu się bez reszty – tak, aby ten, kto czyta treść wiedział, że copywriter szanuje jego czas i chce mu dostarczyć jedynie rzetelnych, wiarygodnych i konkretnych informacji. Wówczas treść staje się naprawdę użyteczna.

2. Mniej, znaczy więcej

Większość copywriterów na rynku rozlicza się  ze swoimi odbiorcami za określoną ilość znaków. W takim układzie nawet spacje, które robią oni pomiędzy poszczególnymi wyrazami okazują się być w cenie usługi. Czy jest to najwłaściwsze podejście do tworzenia unikalnych i naprawdę skutecznych treści? Czy cena wytworzenia danego artykułu odzwierciedla się w tym ile ten artykuł zawiera słów? Wielu copywriterów robi co może, aby jak najwięcej pieniędzy zarobić na pisaniu treści. Starają się więc oni pisać wiele powtarzających się zdań, aby tylko zwiększyć ilość znaków w tworzonym artykule. Nie można jednak całkowicie krytykować takiego podejścia, gdyż to zleceniodawcy sami oczekują potęgowania jak największej ilości zapychaczy na swoich stronach internetowych, bo wydaje im się, że więcej treści jest jednoznaczne z większą oglądalnością. Zmiana podejścia dotycząca wyceny jakości treści, a nie jej ilości wydaje się pod wieloma względami lepsza. Żyjemy bowiem w epoce, dla której „czas to pieniądz”, a ostateczny użytkownik potrafi docenić krótkie, rzeczowe, a jednocześnie kompleksowe odpowiedzi na poszukiwane w wyszukiwarkach wątpliwości. Ilu z nas, szukając w internecie pilnie potrzebnej usługi lub produktu, spędziło wiele godzin na tym, aby z miliona różnych opinii wybrać te najbardziej wiarygodne? Ile przy tym było niepotrzebnych nerwów, że moglibyśmy ten czas wykorzystać lepiej, gdyby nie to, że ciągle jesteśmy niezdecydowani? Wiarygodność = skuteczność = jakość. I to powinno być dzisiaj w cenie.

3. Upewnij się, że wiesz dla kogo piszesz, co piszesz i po co piszesz

Każde ludzkie działanie powinno opierać się na podstawowej zasadzie jaką jest posiadanie celu. Wykonywanie jakiejkolwiek czynności bezcelowo,  jest po prostu bez sensu. Problemem jest jednak właściwe zdefiniowanie tego celu. Copywriting sam w sobie powstał po to, aby pisanie treści, w tym pisanie treści internetowych było dostępne konkretnym użytkownikom. Ma to szczególne znaczenie w wirtualnym świecie, gdzie pierwszą i podstawową zasadą, jakiej powinno się przestrzegać tworząc jakąkolwiek stronę internetową, jest sprecyzowanie jej ostatecznego użytkownika. Wówczas dopiero możemy wiarygodnie określić, jakich informacji ten użytkownik oczekuje od naszej strony internetowej. Skuteczny copywriting to taki, który te informacje mu dostarczy w jak najbardziej użyteczny sposób. Dobry copywriter nie powinien więc stawiać sobie za swój cel chęci zarobienia pieniędzy z pisania lub zwiększenia własnej popularności, ale na każdym etapie tworzenia treści winien mieć na uwadze takie zarządzanie treścią, które pozwoli zaspokoić nawet najbardziej sprecyzowane wymagania przeglądających stronę www użytkowników.

Stopka autorska: Angelika Steciak, analityk biznesowy (www.amsstudio.pl)

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 6.0/10 (liczba ocen: 2)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz