W XXI wieku wielu internautów pragnie zarabiać w Internecie. Drogą do sukcesu jest odpowiednie poznanie biznesu internetowego. Nie jest to nic prostego – trzeba przecież poznać oczekiwania innych. Bardzo pewną formą połączenia biznesu internetowego z czymś, na co zawsze „jest zapotrzebowanie”, to idea e-sklepu.
Aby możliwe były profity, musi być dla osoby zainteresowanej wolne miejsce na rynku. Handel elektroniczny wciąż ma perspektywy, gdyż Polacy dopiero teraz zaczynają powoli przekonywać się do zakupów w sklepach internetowych.
Do tej pory największą popularnością cieszyły się serwisy aukcyjne – nie mylmy ich z e-sklepem. Pełnią one rolę pośrednictwa między sklepami a nabywcami! Najbardziej znanym serwisem jest Allegro. Do niedawna e-commerce kojarzone było tylko z tym serwisem. Ale czas skończyć z mitem – teraz nadszedł czas na samodzielne sklepy internetowe które co najwyżej mogą wystawiać produkty (tylko) przy okazji na aukcjach w celu promocji własnej marki.
Wracając do sedna sprawy – sklep internetowy przy dobraniu odpowiedniej, niszowej tematyki, może być bardzo dochodowym przedsięwzięciem. Należy tylko pamiętać o podstawowych kwestiach, takich jak:
- wybór elastycznej platformy,
- dobra, wpadająca w ucho domena,
- prawidłowe podejście do internauty – nie stosuj nachalnego mailingu, lepiej zainwestować w reklamy kontekstowe, pozycjonowanie oraz „land” w portalach społecznościowych.
Pamiętaj tylko o jednym – aby założyć e-sklep, potrzebny jest budżet. Bez tego możesz sprzedawać co najwyżej na … Allegro.
Stopka autorska: Własny sklep internetowy
Zostaw komentarz