Działanie usług typu merchandising na wyniki sprzedaży

Merchandising na rynku pracy kojarzony jest z wykładaniem towaru lub pracą hostessy, ale tak naprawdę jest to przysłowiowy „czubek góry lodowej”, jeżeli chodzi o różnorodność stanowisk i funkcji pełnionych przez całą armię pracowników pracujących dla wyników sprzedażowych klienta korzystającego z usług firm promocyjnych.

Reklama

Merchandising jest na tyle efektywny, na ile agencja promocyjna zajmująca się zatrudnianiem pracowników potrafi dobrać najlepszych pośród nich poczynając od osoby, która wykonuje wykładanie towaru, a na współdzielonych zespołach merchandiserów mobilnych kończąc. Firmy trudniące się sprzedażą muszą w jakiś sposób wyróżnić na stoisku sklepowym, a zwłaszcza części stoisk oferujących towary o zróżnicowanej wartości. Odpowiednia strategia merchandisingowa pomaga głównie na rozważeniu, jaki towar powinien być wyeksponowany, w którym miejscu oraz jakie inne grupy towarów powinno z nim sąsiadować. Tylko wówczas starannie przemyślana strategia pozwoli uzyskać wymierne korzyści.

Firmy sprzedażowe, a tym bardziej wielkie markety pozwalając sobie na sprzedaż oferującą tanie promocje po dużo niższej cenie, przyciągać klientów na inne sąsiadujące stoiska. Dzięki temu zabiegowi średnia wartość zakupów przez nie uzyskana jest opłacalnie wysoka – właśnie dzięki produktom sprzedanym z wyższą marżą, umiejscowionych obok, fortel polega na tym, aby zwiększyć sprzedaż wybranych towarów przy pomocy merchandisingu wizualnego (visual merchandising).

W pracy osób związanych z promocjami ważne jest grupowanie najbardziej istotnych produktów w ten sposób by umożliwić kupującym ich jak najszybsze odnalezienie. Dużą rolę spełniają w tym miejscu krzykliwe dobrze widoczne tablice informacyjne – dlatego tak bardzo istotny jest merchandising w sieciach handlowych na całym Świecie.

Sprzedaż oparta jest zazwyczaj na autorskich systemach raportowania, którym posługuje się większość agencji merchandisingowych, a ich zaletą jest możliwość dostosowania do potrzeb klienta – funkcjonalność takich platform to:

– adaptacja funkcji systemowych na potrzeby pracowników,
– łatwość dostępu – klient na bieżąco ma wgląd do raportów,
– edycja aplikacji dla indywidualnych potrzeb controlingu i raportowania projektu;
– możliwość automatycznej analizy danych,
– możliwość eksportowania wszystkich danych bezpośrednio do Excela,
– prowadzenie dokumentacji fotograficznej bieżących działań;

System takie posiadają najważniejsze certyfikaty bezpieczeństwa programu wielopoziomowego, zabezpieczonego system praw dostępu dla poszczególnych użytkowników, pozwalający na korzystanie wyłącznie z tych części aplikacji, które są niezbędne do realizacji projektu.

Stopka autorska: wykładanie towaru, – http://savoir.com.pl/wykladanie-towaru

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 10.0/10 (liczba ocen: 2)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz