Prowadząc jakikolwiek biznes, małą firmę, czy też duże przedsiębiorstwo musimy, przynajmniej w pewnym stopniu, zainwestować w marketing i reklamę. Potencjalni klienci muszą poznać nasza markę, kojarzyć ją z zamierzonymi w naszym planie cechami i pamiętać o niej, gdy będą poszukiwać produktów, czy usług, które oferujemy. Uzyskanie takiego efektu jest możliwe na różne sposoby.
Identyfikacja wizualna to podstawa
Każda firma, czy organizacja powinna posiadać jedną, spójną i rozpoznawalną identyfikację wizualną. Na identyfikację składa się wiele elementów, takich jak logo, kolorystyka, a nawet charakterystyczna czcionka, zastrzeżona do stosowania przed dane przedsiębiorstwo. Jeśli firma ma długoletnią tradycję to na pewno w jakiejś mierze jej identyfikacja była zmieniania, jednak w jednym czasie powinien funkcjonować tylko jeden zbiór zasad odnoszących się do identyfikacji wizualnej. Kiedy jest ona wykorzystywana? Właściwie cały czas. Jest kierowana zarówno na zewnątrz, jak i do wewnątrz. Poczynając od szyldów nad placówkami firmy, przez papier firmowy, stronę internetową, aż po gadżety, jak długopisy lub kubki reklamowe. Wszystkie te elementy wykonane są w odpowiednich kolorach, posiadają logo i nazwę firmy wypisaną w charakterystyczny sposób. Nie można sobie pozwolić na odstępstwa od takiego działania. Dbałość o identyfikację wizualną jest tak istotna, ponieważ to dzięki niej klienci łatwo zapamiętują markę. Mogą źle odczytać, czy zapamiętać litery w nazwie, ale na pewno nie zapomną jedynego w swoim rodzaju logo, które wyraża nasze przedsiębiorstwo. Przydaje się to bardzo, gdy osoba, która zetknęła się z naszą marką, zaczyna szukać kogoś oferującego takie usługi, jak my. Mając w pamięci naszą charakterystykę wizualną zapewne wybierze właśnie nas i nasze produkty, ponieważ ludzie generalnie wybierają to, co już znają. To, co znajome zawsze wydaje się nam lepsze, bardziej godne zaufania.
Jak oswoić ludzi z naszą marką?
W tym momencie można stwierdzić, że zdecydowanie warto inwestować w różnego rodzaju formy reklamy i marketingu, ponieważ w ten sposób zapoznajemy potencjalnych klientów z naszą firmą. Nawet, jeśli w danej chwili nie dokonają oni żadnego konkretnego zakupu, istnieje duża szansa, że będzie to po prostu transakcja odroczona w czasie. Jeśli tylko zdarzy się tak, że wcześniej poznana osoba będzie poszukiwała tego, co znajduje się w naszej ofercie, zaufa raczej nam a nie konkurencji. Jest bardzo wiele form, w jakich możemy oswajać klienta znasza marką. Wszystko zależy od tego, jaką jesteśmy firmą i czym się zajmujemy. Są jednak także formy raczej uniwersalne, jedną z nich jest prezentowanie gadżetów reklamowych. Wybór gadżetów jest ogromny, od długopisów, po walizki, kurtki, czy parasole. Jednym z najlepszych pomysłów na gadżet jest kubek. Kubki reklamowe z logo i nazwą firmy to naturalna reklama. Wystarczy sprezentować tego typu kubki swoim pracownikom, odwiedzającym nas klientom, a może także wybranym osobom z lokalnej społeczności. Kubek to przedmiot raczej trwały, używany często, zarówno przez osobę obdarowaną, jak i jego rodzinę. Sprezentowanie kubka nie wymaga wiedzy na temat osoby obdarowywanej, jaka to wiedza jest wymagana, chociażby przy gadżetach odzieżowych.
Zainwestuj w przyszłość
Wiemy już, że reklama jest nieodzowna, wiemy też, jak ważna jest spójna identyfikacja wizualna przedsiębiorstwa, wiemy również, że jednym z najlepszych gadżetów są kubki reklamowe. Teraz pozostaje już tylko wprowadzić te przemyślenia w życie i cieszyć się rosnącą liczbą klientów.
Autor: współpraca z firmą Pola Studio
Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!