Gadżety reklamowe, czyli nowy sposób na marketing

Reklama telewizyjna przerywająca ulubiony serial, ulotki wciskane „na siłę”, wyskakujące okienka w internecie. Czy reklama rzeczywiście musi być męcząca i agresywna? Nie! Specjaliści od marketingu zdają sobie sprawę, że celem promocji jest przyciągnięcie uwagi klienta, a nie podniesienie w nim ciśnienia. I – na nasze szczęście – coraz częściej wybierają mniej inwazyjne środki, takie jak na przykład gadżety reklamowe.

Reklama

Gadżety reklamoweGadżety reklamowe wywołałem tutaj nieprzypadkowo, ponieważ prócz tego, że jest to technika promocji przyjazna dla klienta, jest ona także interesująca z kilku innych powodów. Warto chociażby wspomnieć, że:

  • gadżety reklamowe to jedna z szybciej rozwijających się branż reklamowych w Polsce – po reklamie internetowej i drukowanej
  • gadżety reklamowe są przeznaczone zarówno dla niewielkich, lokalnych firm jak i międzynarodowych koncernów – z pewnością widzieliśmy w swoim życiu zarówno breloki z logo Coca-Coli jak też długopisy z nazwą „Sklep Spożywczy Kowalskiego”
  • gadżety reklamowe idealnie wpisują się we współczesną naukę o marketingu

O ostatniej „kropce” warto powiedzieć nieco więcej. Otóż, dzisiejszy marketing skupia się w dużym stopniu nie tylko na zdobyciu klienta, ale także na jego utrzymaniu. Powód jest prosty –  o nowych odbiorców jest coraz trudniej, zatem zachęcenie starych klientów do częstszych i regularnych zakupów, staje się coraz istotniejsze. Marketing głosi dziś zatem hasła tj. „zadowolenie klienta”, „budowanie relacji z klientem”, czy „marketing społeczny”.

Gadżety reklamowe mają natomiast z tymi hasłami bardzo wiele wspólnego. No bo jak inaczej zadbać o zadowolenie konsumenta i zbudować z nim swoistą więź, jeśli nie poprzez upominek wręczony zupełnie za darmo i bez zobowiązań?

Gadżety reklamowe są zatem nowoczesnym sposobem marketingu, a firmy z roku na rok coraz bardziej doceniają siłę tkwiącą w niepozornych breloczkach, długopisach czy zapalniczkach. Czas pokaże czy Ci, którzy już teraz wybrali tą alternatywną drogę promocji zyskają zaufanie swych odbiorców i czy przełoży się to na przyszłe zyski.

Stopka autorska: Gadżety reklamowe – http://www.zapalniczka.com.pl

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 8.0/10 (liczba ocen: 2)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz