Guma w sprayu w praktyce

Pomimo, że guma w sprayu, z zewnątrz do złudzenia przypomina zwykły lakier, nie można dać się zwieść pozorom. Materiał ten skrywa bowiem w sobie technologię, która nie tylko nadaje nadwoziu żądany kolor, ale także pozwala na kompleksowe zabezpieczenie pojazdu przed niemal wszystkimi szkodliwymi czynnikami. Jak preparat ten sprawuje się w praktyce? Sprawdźmy to.

TYLKO DLA PROFESJONALISTÓW?

Jeżeli wcześniej nie miałeś do czynienia z pracami lakierniczymi, guma w sprayu jest najlepszym preparatem, jaki możesz wykorzystać do nauki. Dlaczego? Powód jest banalnie prosty – płynna guma może być bardzo łatwo usunięta (bez konieczności wykorzystywania specjalistycznych narzędzi), zatem w przypadku niezbyt zadowalających efektów pracy, można się ich błyskawicznie pozbyć.
Sam proces można realizować na kilka sposobów. W przypadku mniejszych detali, najprostszą metodą jest odkręcenie ich od nadwozia samochodu i zanurzenie w pojemniku z gumą. Jeżeli natomiast demontaż jest niemożliwy lub nastarcza trudności, można użyć pędzelka, jednak znacznie łatwiej będzie sięgnąć po gumę w sprayu, dostępną pod postacią aerozolu. Jeżeli jednak zdecydujemy się na nanoszenie gumy przy użyciu pędzelka, należy pamiętać o zamieszaniu preparatu.

NA JAKĄ POWIERZCHNIĘ?

Zaskakującym wydaje się fakt, że guma w sprayu może być stosowana na każdej powierzchni, jaką spotkamy w naszym samochodzie. Przy użyciu tego preparatu możemy zatem zabezpieczyć nie tylko metalowe poszycie nadwozia, ale także wszelkie detale wykonane z tworzywa sztucznego, jak zderzaki, listwy ochronne lub obudowy lusterek, a także felgi aluminiowe, co stanowi znaczne udogodnienie o każdej porze roku.
Jeszcze nie tak dawno temu, niezwykle modne było oklejanie elementów wnętrza folią imitującą drewno, aluminium lub włókno węglowe. Dziś do odmładzania wnętrza można z powodzeniem użyć gumy w sprayu, nadając mu w ten sposób indywidualny i niepowtarzalny wygląd.
Fenomen gumy w sprayu polega na tym, że preparat nie wiąże się trwale z powierzchnią, na którą został naniesiony. Oznacza to, że nie ma możliwości, aby powłoka zabezpieczająca uszkodziła powłokę lakierniczą, na którą została naniesiona. Jeżeli dodamy do tego fakt, że płynną gumę można bardzo łatwo usunąć, otrzymujemy zabezpieczenie idealne.

JAK NAKŁADAĆ PREPARAT?

Przed pierwszym użyciem płynnej gumy, należy dokładnie zapoznać się z informacjami zamieszczonymi na opakowaniu. Każdy producent podaje nie tylko sugerowaną proporcję rozcieńczalnika (o ile preparat wymaga jego użycia), ale także sugerowaną ilość warstw, jaka powinna zostać nałożona, oraz czas, niezbędny do wyschnięcia środka. Najczęściej okazuje się, że nałożenie płynnej gumy na nadwozie przeciętnej wielkości samochodu kompaktowego, trwa nie dłużej niż kilka godzin.
Przed nałożeniem preparatu, należy pamiętać o bardzo dokładnym odtłuszczeniu powierzchni, na której ma on zostać rozprowadzony. Pokrywanie całego nadwozia warto jednak powierzyć profesjonaliście, bowiem wykonanie tej czynności w kabinie lakierniczej, gwarantuje uzyskanie najlepszego efektu.

Guma w sprayu dostępna jest w ofercie Lakiery24.com



Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz