Marketing interaktywny najlepszym sposobem na promocję firmy

W czasach, kiedy Internet wyrasta na dominujące źródło informacji, promocja produktów i marek weszła na zupełnie inny poziom zaawansowania. Zignorowanie możliwości, jakie niesie ze sobą marketing interaktywny, może bardzo poważnie zaszkodzić firmie, dlatego warto uczulić się na pewne zagadnienia, które prezentujemy w tym artykule.

Reklama

Rynek reklamy w Internecie w ostatnich latach rozrasta się w zatrważającym tempie. Wzrosła zarówno ilość metod dotarcia do potencjalnego klienta, ale również ich skuteczność i poziom konwersji. Jest to po części konsekwencja możliwości jakie daje Internet, a przede wszystkim łatwości, z jaką możemy dotrzeć do bardzo dobrze określonej grupy docelowej. Przykładowo, portale społecznościowe umożliwiają wyświetlanie reklam konkretnym grupom ludzi z podobnymi cechami, zainteresowaniami itd. To sprawia, że reklamy związane z kredytami nie trafią do gimnazjalistów, a promocja nowej gry online nie pojawi się emerytom. Jest to potężne narzędzie, którego możliwości nie można zignorować!

Jednak wachlarz możliwości firmy, która zajmuje się marketingiem interaktywnym, czyli agencja interaktywna, obejmuje również wiele innych ciekawych sposobów promocji. Jedną z nich jest marketing szeptany, który polega na inicjowaniu sytuacji, w której opinie o marce lub produkcie przekazywane są w Internecie przez samych użytkowników w spontaniczny sposób, np. przy wykorzystaniu komunikatorów, portali społecznościowych czy for specjalistycznych. Jest to wiarygodny i bardzo skuteczny sposób zdobycia klientów, gdyż opinia użytkowników Internetu jest z pewnością bardziej przekonująca od flashowej reklamy, wyskakującej na prawie każdej stronie. Innym ciekawym sposobem jest pozycjonowanie, czyli wszystkie te działania, które sprawiają, że pozycjonowana strona internetowa pojawia się na bardzo atrakcyjnych pozycjach po wpisaniu konkretnego, wybranego wcześniej, hasła w wyszukiwarce. Polskie realia ograniczają te działania do najpopularniejszej i bezkonkurencyjnej wyszukiwarki Google.

Powyższe przykłady pokazują jak złożone i zaawansowane są mechanizmy marketingu interaktywnego. Ta ogromna różnorodność z całą pewnością pozwoli każdej firmie rozwinąć skrzydła i przyciągnąć zainteresowanie do swoich produktów lub usług.

Stopka autorska: agencja interaktywna – http://www.eura7.com/

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 8.7/10 (liczba ocen: 3)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz