Skuteczna reklama firmy w internecie

Reklama firmy w internecie? Ha! Temat oklepany i wałkowany tysiące razy powiecie. Jednak czy aby na pewno tysiące razy wałkowany dobrze? Czy aby na pewno ludzie „wałkujący” ten temat podeszli odpowiednio do sedna sprawy? Raczej nie we wszystkich przypadkach. Dlatego postaramy się podejść do tematu bardziej kompleksowo i odpowiemy sobie na pytanie, jakiej reklamy użyć chcąc osiągnąć różne cele.

Reklama

Jak najwięcej użytkowników!

Jeden z najpopularniejszych celi w ecommerce. Wszak praktycznie każdy budując swoją stronę lub tworząc sklep internetowy ma nadzieję, że ściągnie on masę użytkowników. Niestety duża część z tych osób pozostaje tylko przy takiej nadziei, nie podejmując żadnych kroków aby te życzenia się ziściły. Co jednak zrobić aby ściągnąć na swoją stronę jak najwięcej użytkowników? Trzeba postawić na tanią reklamę! Oczywiście relatywnie tanią reklamę. Chodzi o to, aby płacić jak najmniej za każdą osobę trafiającą na naszą stronę. Częsty model rozliczeń w kampaniach ilościowych to CPM, czyli koszt tysiąca wyświetleń reklamy. Ja oponuje za tym aby nie używać go wyłącznie do wyświetlania reklam, ale również do wyświetlania witryn. Czyli CPM – koszt uzyskania tysiąca wyświetleń witryny. Jak zrobić aby ten koszt był jak najniższy? Możemy wykorzystać do tego kilka technik:

Viral – czyli marketing wirusowy. Polega on na tym, że tworzymy jakąś ciekawą, zabawną, intrygującą, szokującą lub powalającą „rzecz” (najlepiej zawierającą te wszystkie cechy) i wysyłamy ją w sieć. Niesamowitość tej rzeczy sprawia, że ludzie zaczynają przekazywać ją między sobą. W ten sposób dany viral rozprzestrzenia się po sieci jak prawdziwy wirus zarażając kolejnych internautów. Ważne jest aby dana rzecz kierowała w jakiś sposób na nasza stronę. W ten sposób zyskujemy masę odwiedzin jedynie kosztem wyprodukowania tej „rzeczy”. Czym jednak ma być ta rzecz? Bez różnicy – zdjęcie, obrazek, film, muzyka, witryna, coś super.

Reklamy CPM – reklamy cpm, czyli reklamy w których płacimy za 1000 wyświetleń. Są o tyle dobre, że zazwyczaj ich koszty są niezbyt duże, dzięki czemu możemy zdobyć dość pokaźny ruch na naszej stronie nie ponosząc zbyt dużych kosztów.

SEO – czyli innymi słowy pozycjonowanie. Jest to odpowiednia optymalizacja naszej strony w taki sposób aby zajmowała jak najwyższe miejsca w wyszukiwarce na konkretne słowa kluczowe. Dzięki czemu ktoś szukając np. perfum w Google, trafi na nasz sklep sprzedający perfumy. Odpowiednio zrobione SEO z odpowiednio dobranymi frazami pozwoli na kierowania naprawdę taniego ruchu na naszą witrynę. Niestety nie zawsze tak to wygląda, dlatego warto być czujnym i sprawdzać czy dana firma pozycjonerska nie chce nas wyrolować zamiast wypozycjonować.

Mailing – email marketing to również świetna forma zdobywania taniego ruchu, pod warunkiem, że posiadamy własną bazę adresów email. Wysłanie maila nie kosztuje nas nic, dlatego mając odpowiednia bazę możemy informować ludzi o promocjach czy specjalnych wydarzeniach. Najlepiej tworzyć taką bazę od samego początku istnienia naszego serwisu. Nie polecam kupowania publicznych baz i spamowania nieznajomych ludzi. Częściej może nam to zaszkodzić niż pomóc.

Mam nadzieję, że tekst był choć trochę pomocny. Starałem przekazać się jak najwięcej informacji jak najzwięźlej. Jeśli czegoś nie jesteście pewni zachęcam do pytań.

Stopka autorska: CPM – http://siec-cpm.info/

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 3.0/10 (liczba ocen: 1)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz