W dużych restauracjach, szczególnie tych z wyższej półki obsługa klienta to trudna sprawa. Nie dość, że musi być miło, schludnie, ładnie to i nie może trwać zbyt długo. Dodatkowy problem to szybkość reakcji obsługi. System przyzywowy to dobre rozwiązanie ułatwiające życie obsłudze i klientom, więc warto się zastanowić nad wprowadzeniem takiego systemu przyzywowego.
Kelner zmuszony jest nie tylko do obsługi klienta, musi także dbać o porządek na sali, schludność stolików, kierować gości do WC, stolików, baru na taras i inne miejsca, w które klient sobie zażyczy. Wszystko to absorbuje jego uwagę i sprawia, iż może on nie zauważyć gościa, który potrzebuje pomocy lub przyprawy. Oczywiście fajnie jakby klient nie musiał sam fatygować się do baru, a kelner dotarł zanim potrawa wystygnie… jak to rozwiązać. Są różne rozwiązania można zatrudnić kilka osób więcej i wydzielić im mniejszy zakres obowiązków jednak nie daje to gwarancji rozwiązania problemu i nie jest to najtańsze rozwiązanie, gdyż wykwalifikowany kelner to spore obciążenie. Rozwiązaniem może być system przyzywowy najlepiej bezprzewodowy, który jest prosty w instalacji, niedrogi, łatwy do rozbudowy i estetyczny.
Główną zaletą takiego systemu przyzywowego jest oczywiście proste jego zastosowanie, które najprawdopodobniej zwiększy wydajność i komfort pracy obsługi.
Jak to działa? Otóż bardzo prosta konstrukcja to również zaleta tego systemu przyzywowego. Przycisk przyzywowy umiejscowiony jest na stoliku klienta w estetycznej podstawce, do której możemy dołączyć ulotkę reklamową lub po prostu instrukcję obsługi systemu dla starszych gości, którzy korzystają z takiego dobrodziejstwa pierwszy raz. Sama obsługa jest tak naprawdę intuicyjna, tym bardziej, że wszystkie funkcje są opisane na przycisku przyzywowym. W restauracjach system przyzywowy posiada trzy funkcje – funkcję przywołania kelnera w celu np. złożenia zamówienia, otrzymania pomocy lub po prostu zadania pytania w celu uzyskania informacji odnośnie np. składu dania. Druga funkcja to kasowanie przypadkowego wezwania, w przypadku przypadkowego naciśnięcia przycisku można obwołać wezwanie i ostatnia funkcja rachunek. Przyciśnięcie przycisku rachunek jest równoznaczne z chęcią rozliczenia się za posiłek i opuszczenia lokalu, więc dobrze, jeżeli nie będziemy musieli specjalnie długo czekać na ten moment. Dzięki zastosowaniu systemu kelner nie musi podchodzić i wracać z rachunkiem. Jest to oszczędność czasu dla kelnera, a dla klienta brak problemu z wezwaniem obsługi.
Oczywiście każdy zgodzi się, że system przyzywowy nie wszędzie się sprawdzi. Są restauracje najwyższej klasy gdzie po prostu nie wypada korzystać z takich gadżetów obsługa musi odbywać się tradycyjnie zgodnie z przyjętymi od wieków tradycjami. Są to oczywiście miejsca wyjątkowe i należy uszanować ich odmienność.
Reasumując można dojść do wniosków, iż bezprzewodowy system przyzywowy to bardzo skuteczne rozwiązanie dla większości restauracji i warto zastanowić się nad jego wdrożeniem.
Stopka autorska: system przyzywowy – http://www.systemprzywolawczy.pl/
Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!