Lead sprzedażowy jest to osoba bądź firma, która jest zainteresowana naszym produktem bądź usługą i jest gotowa za nią zapłacić. W tzw. marketingu internetowym często przyjmuje się, że leadem jest osoba, która zostawiła nam swoje dane kontaktowe.
Pozyskiwanie leadów sprzedażowych w marketingu online – metody:
- Lead z wyszukiwarki.
W dobie Internetu znacznie łatwiej jest spełniać potrzeby konsumentów. Każdy produkt lub usługa jest o zaledwie kilka kliknięć myszy od nas. Jednym z podstawowych kroków w drodze do naszego potencjalnego klienta jest zdobycie jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce internetowej. Jeżeli ktoś potrzebuje skorzystać z usług biura rachunkowego z Warszawy, to wpisuje do wyszukiwarki : biuro rachunkowe Warszawa i już po chwili uzyskuje dostęp do wielu ofert. Jeśli jesteśmy właścicielem takiego biura rachunkowego, to naszym zadaniem jest uzyskać jak najwyższy wynik w wyszukiwarce. Jednym z podstawowych sposobów na wypozycjonowanie swojej strony internetowej jest umieszczanie w tekstach na stronie odpowiednich fraz kluczowych. W naszym przypadku jest to fraza biuro rachunkowe Warszawa. Pamiętajmy jednak, że takie działanie wymaga od nas cierpliwości. Szybszym, ale wymagającym poniesienia pewnych nakładów finansowych działaniem jest skorzystanie z systemu płatnej reklamy np. Google Adwords. Sam „szczyt wyszukiwarki” nie gwarantuje nam jednak, że nasz potencjalny klient skorzysta z naszych usług. Wtedy kluczem do sukcesu może okazać się nasza treść.
- Lead i content marketing.
Chcąc pozyskać nowych klientów musimy zaoferować im coś więcej niż tylko suchą reklamę naszej usługi. Warto jest pokazać korzyść z tego, że zostawi nam swoje dane. Do tego służy nam content marketing. W przypadku biura rachunkowego możemy np. prowadzić bloga konstruując treści w taki sposób, aby prowadziły klienta do nas.
Oczywiście w zależności od branży, sposoby na pozyskanie klienta są różne. Może to być np. czasowy dostęp do jakiegoś programu komputerowego albo konkretnej usługi. Ważne, żeby klient wiedział, że zostawienie kontaktu jest dla niego opłacalne.
- Lead mailing
Mailing możemy stosować dwojako: pozyskiwać nowych klientów, lub podtrzymywać więź z tymi których już znamy. W pierwszym przypadku warto jest skorzystać z usług firm, które dostarczają darmową pocztę elektroniczną. W procesie rejestracji takiego konta ludzie wybierają obszary swoich zainteresowań, dzięki czemu firmy takie wiedzą do kogo kierować reklamy konkretnych produktów i usług. Istnieje jednak ryzyko, że osoba korzystająca z poczty będzie używała filtru antyspamowego i nasza reklama zamiast do leada trafi do kosza. Mailing jest bardziej skuteczny jako narzędzie do podtrzymywania kontaktu z osobami, które już kiedyś skorzystały z naszych usług.
Leady możemy pozyskiwać też z social mediów – pod warunkiem, że one tam są.
Reasumując : pozyskiwanie leadów nie jest proste, ale bardzo opłacalne
Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!