Jakiej firmie zlecić stworzenie strony www?

Wiele firm ogłasza się, że może wykonać strony internetowe – czy to w internecie, prasie, radiu, telewizji czy też innych miejscach. Jak jednak wybrać odpowiednią firmę do swoich potrzeb? Należy przede wszystkim na początku rozważań przeanalizować nasze potrzeby oraz budżet.

Reklama

wwwPierwsza możliwość to freelancerzy – tzw. wolni strzelcy. Nie można ich jednak umieszczać w jednym worze. Ta grupa wykonawców dzieli się bowiem na kolejne trzy grupy: największa grupa to uczniowie i studenci bez umiejętności i doświadczenia, albo z dużym mniemaniem o podstawowej wiedzy zdobytej na zajęciach, albo potrafiący wykorzystać niewiedzę klienta. W tej grupie znajduje się niestety aż 90% freelancerów. Dobry freelancer jest bowiem jednocześnie świetnym grafikiem oraz świetnym webdeveloperem, a wspomniana grupa to tylko początkujący webdeveloperzy. Zamówienie usług u takiej osoby jest więc nierozważne – wydamy pieniądze na strony internetowe, które nie przyniosą żadnych korzyści, a wręcz mogą zaszkodzić. Druga grupa freelancerów to, często pomimo młodego wieku, wybitni fachowcy. Ta grupa jednak, nie wykona dla nas żadnego zlecenia (wyłącznie „po znajomości”), ponieważ są to stali podwykonawcy agencji interaktywnych oraz agencji reklamowych. Stałość oraz ilość zleceń z takiego źródła jest dla tych osób niczym stała praca – takich specjalistów szacuje się, że jest ok. 8%. Ostatnią grupę tworzą natomiast najlepsi specjaliści – nieraz, dla celów podatkowych i ułatwienia klientowi, zakładają jednoosobowe firmy. Nadal są jednak zaliczani do grupy freelancerów. Takich osób jest maksymalnie 2% na rynku, jednak ich usługi pod kątem design ‚u i często także kodowania (webdevelopingu). Cena ich usług jednak jest porównywalna to usług najdroższych (co nie zawsze oznacza najlepszych) domów mediowych.

Następną opcją są agencje interaktywne, jednak tutaj również można różnie trafić. Agencja interaktywna specjalizuje się w tworzeniu stron www, jednak ich specjaliści często są webdeveloperami, natomiast na projektowanie stron internetowych zatrudniani są freelancerzy co po pierwsze może mieć różny skutek, jeśli chodzi o jakość, a po drugie w większości przypadków podnosi koszta. Najlepszą opcją jest znalezienie wysokiej jakości agencji interaktywnej, z własnymi specjalistami, co owocuje przystępną ceną oraz realizacją na najwyższym poziomie.

Brak odpowiedniej wiedzy często kieruje przedsiębiorców do trzeciej grupy wykonaców: agencji reklamowych. Ich zadaniem jednak jest tworzenie założeń kampanii reklamowych, a nie tworzenie rozwiązań czy produktów. Dlatego właśnie agencje reklamowej w ogromnej części wykorzystują agencje interaktywne jako swoich podwykonawców, co w efekcie dla Klienta jedynie podnosi koszt. Są jednak też agencje reklamowe, których należy zdecydowanie unikać – to twory powstałe w latach 90 ubiegłego wieku, które specjalizując się w reklamie bezpośredniej (np. obklejaniu samochodów czy realizacji kampanii billboardowych) zatrudniają w swoje szeregi informatyków – pojedyncze osoby z podstawową wiedzą na temat stron internetowych. W taki sposób bardzo często takie agencje reklamowe sprzedają swoim klientom zmodernizowane nieco darmowe szablony z internetu, a bazując na ich niewiedzy, inkasują, za taką „usługę” niemałe pieniądze, porównywalne z topowymi, najwyższej klasy usługami agencji interaktywnych.

Ostatnią grupą są domy mediowe – ich celem jest prowadzenie największych kampanii. Jeśli zamierzamy wykonać wyłącznie stronę internetową, bądź pojedyncze usługi, należy omijać je ze względu na bardzo wysokie koszta ich usług. Domy mediowe jednak sprawdzają się najlepiej w przypadku dużych rozbudowanych kampanii. Na ten cel jednak musimy liczyć się z wielomilionowym wydatkiem.

Stopka autorska: Agencja interaktywna – http://www.acromedia.pl

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 10.0/10 (liczba ocen: 1)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz