20 stałych reguł marketingu bezpośredniego

Istnieją sprawdzone reguły marketingu bezpośredniego, które sukcesywnie przeszły próbę czasu. Znalazły potwierdzenie w każdym przypadku. Stanowią cenny drogowskaz dla reklamujących się firm, zarówno w Internecie, jak i poza nim, a także dla copywriterów. Copywriting bowiem jest niezwykle istotnym elementem rozwoju każdego biznesu. Oto one.

Reklama

REGUŁA #1: Wszyscy klienci nie są sobie równi. Pomijając minimalne odchylenia, 80% powtórnych zakupów towarów lub usług będzie pochodzić od 20% klientów.

REGUŁA #2: Najważniejsze zamówienie od klienta to drugie zamówienie. Dlaczego? Ponieważ klient, który kupił dwukrotnie, jest przynajmniej dwukrotnie bardziej skłonny kupić ponownie od tego, który kupił u ciebie tylko raz.

REGUŁA #3: Maksymalizowanie sukcesu reklamy bezpośredniej uzależnione jest po pierwsze: od listy potencjalnych klientów, jakiej używasz; po drugie: od oferty, jaką składasz; po trzecie: od tekstu sprzedażowego i opracowania graficznego, jakie stworzysz.

REGUŁA #4: Jeśli najlepsze nazwiska na danej liście nie dają zamówień, inna kategoria listy ma niewielkie szanse na sukces.

REGUŁA #7: Rozszerzone informacje o liście, takie jak styl życia, dochody, wykształcenie, wiek, stan cywilny i skłonności do reagowania poprzez pocztę lub telefon, zawsze podnoszą rezultat jej wykorzystania.

REGUŁA #8: Kontynuacja działań marketingowych na tej samej liście w ciągu 30 dni, daje 40-50% efektów w porównaniu do pierwszej wiadomości.

REGUŁA #9: Oferty sprzedaży, w których potencjalny klienta ma dwie opcje wyboru: TAK lub NIE generują więcej zamówień od ofert, które nie żądają odpowiedzi negatywnej.

REGUŁA #13: Oferty ograniczone czasowo, w szczególności te z dokładnie określoną datą, praktycznie za każdym razem przebijają oferty bez ograniczenia czasowego.

REGUŁA #14: Oferty z bezpłatnymi prezentami, szczególnie, gdy prezent odwołuje się do zainteresowania potencjalnego klienta samym sobą, konsekwentnie przebijają oferty z rabatem lub zniżką cenową.

REGUŁA #17: Ludzie kupują korzyści, nie cechy.

REGUŁA #18: Im dłużej czytelnik czyta twój tekst sprzedażowy, tym większe szanse na jego sukces.

REGUŁA #20: Selfmailery są tańsze w produkcji, ale praktycznie nigdy nie są skuteczniejsze od korespondencji z załączonym w kopercie listem.

Pamiętaj, drogi Czytelniku: są to reguły ustanowione wyłącznie w oparciu o rezultaty z praktycznych działań. Zostały potwierdzone za pomocą licznych testów. Warto więc mieć je na uwadze podczas przygotowywania kolejnej kampanii reklamowej. Sukcesów!

Stopka autorska: Copywriting – http://www.totalcopywriting.pl/

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 9.0/10 (liczba ocen: 3)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz