Każdy Konsument, który pragnie nabyć jakiś towar stara się za wszelką cenę znaleźć najbardziej korzystną ofertę. Taki typ zachowania jest już po prostu zakorzeniony w naszej naturze. Nic na to nie możemy poradzić. Mamy w sobie tą ciekawość i z drugiej strony nieufność, że akurat pierwszy napotkany Sprzedawca chce nam zaproponować ofertę najlepszą na rynku. Z drugiej strony szukając „super okazji” widzimy często, że w przypadku identycznego produktu ceny mogą być bardzo różne. Pytanie tylko skąd bierze się ta różnica? I czy aby na pewno warto wybierać najtańsza propozycję?
Tak naprawdę dużą role jeżeli chodzi o kształtowanie ceny mają przede wszystkim koszty produkcji oraz sprzedaży. Możemy zapytać w tej chwili jak to możliwe? Skoro rozpatrujemy identyczny produkt, wykonany z tych samych materiałów? Gdzie tutaj mogą być różnice? Głównie w wydajności produkcji. Duża firma, posiadająca wielu pracowników, jest w stanie osiągnąć dużo większą wydajność niż mała firma, której koszty działalności są wyższe. Do tego dodać należy jeszcze pewien poziom automatyzacji produkcji dzięki czemu osiąga się jeszcze lepsze wyniki. Tu właśnie rodzi się różnica, która tak naprawdę nie ma nic wspólnego z jakością. To po prostu różnica podyktowana kosztami produkcji.
Teraz przejdziemy do drugiej kwestii a mianowicie uczciwości Sprzedawcy. Bo i tutaj mogą być generowane znaczne różnice w cenach. Chyba każdy z nas domyśla się w jaki sposób. Producent wykonujący meble drewniane, nie będzie w stanie konkurować cenowo z producentem, który zastąpi pewne elementy drewna płytą. Wiemy przecież, że płyta jest o wiele tańsza. Jest także o wiele słabsza. Ale nikt z nas nie zwróci uwagi, że w konstrukcji mebla nie wszystkie elementy są z litego drewna. A z drugiej strony żaden Sprzedawca nie przyzna się do takich zabiegów. Zatem w jednym i drugim wypadku kupujemy meble drewniane. Z tym, że w jednym komplecie tego drewna jest jakby mniej…
Dochodzimy wreszcie do ostatniego punktu a więc formy sprzedaży produktów. Warto powiedzieć, że sposób dystrybucji danego produktu również może mieć duży wpływ na cenę końcową. Fundamentalna różnica pojawia się w przypadku kiedy jeden z producentów sprzedaje meble w salonie a drugi wykorzystuje jako jedyny kanał sprzedaży Internet. Chyba nie trzeba nikogo przekonywać o fakcie, że wynajęcie i opłacanie salonu jest o wiele droższe niż założenie i obsługa sklepu internetowego. A przecież również i te koszty są ukryte w cenie produktu.
Decydując się zatem na zakup jakiegoś produktu, na przykład mebli z drewna, musimy zwracać szczególną uwagę na wszystkie czynniki jakie decydują o cenie produktu. Jeżeli dwóch identycznych Sprzedawców oferuje nam meble w bardzo różnych cenach to możemy przypuszczać, że w jednym przypadku produkt może odbiegać jakościowo od zapewnień Sprzedającego.
Stopka autorska: http://urokdrewna.pl
Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!