Amerykański sen, czyli od niedoszłego bankiera do hotelowego miliardera

Hilton to obecnie jedna z największych marek w branży hotelarskiej na świecie. Prawie stuletnia obecność firmy na rynku obfitowała w przeróżne wydarzenia, które znacząco wpłynęły na dzisiejszy wizerunek i rozpoznawalność marki, której założycielem był Conrad Hilton.

Reklama

Historia marki Hilton rozpoczęła się w 1919 roku, kiedy to Conrad N. Hilton wraz z rodzicami przybył do Ameryki za chlebem. Dołączył on do wielu osób, których wówczas głównym celem było poszukiwanie ropy naftowej w mieście Cisco w Teksasie. Jednak młody Conrad nie zamierzał zostać jednym z odkrywców „czarnego złota”. Jego uwagę zaprzątał miejscowy bank, a raczej chęć jego kupna. Widocznie i ta profesja nie była mu pisana, ponieważ właściciel banku w ostatniej chwili wycofał się ze sprzedaży instytucji.

Młody Conrad Hilton rozczarowany takim obrotem sprawy postanowił opuścić miejsce swojej druzgocącej porażki i poszukać szczęścia gdzieś indziej. Jednak najbliższy transport z miasta był dopiero nazajutrz. W takiej sytuacji Conrad musiał przenocować w dość obskurnym budynku, nad którego wejściem widniał dumnie napis „Mobley Hotel”. Nieprzespana noc spędzona w tymże budynku okazała się najważniejszą w życiu Conrada Hiltona i wpłynęła na jego całe późniejsze życie.

Rankiem, za jedyne 5 tys. dolarów, Hilton odkupił hotel od Henry’ego L. Mobleya i tak rozpoczęła się prawie stuletnia historia jednej z najbardziej szanowanych marek na świecie. Po „Mobley Hotel” Hilton zakupił następne nieruchomości w Teksasie, by w 1925 roku otworzyć wieżowiec Dallas Hilton, pierwszy hotel sygnowany tą marką. Następna inwestycja powstaje w 1927 roku w Waco w Teksasie, gdzie Conrad otwiera pierwszy hotel wyposażony w dostęp do bieżącej wody oraz klimatyzację.

W 1943 roku Hilton kupuje kolejne nieruchomości. Tym razem łupem biznesmena padają hotele Roosevelt i Plaza w Nowym Yorku. Dzięki temu posunięciu sieć Hilton stała się pierwszą grupą hotelarską, która posiadała swe obiekty zarówno na wschodnim, jak i zachodnim wybrzeżu Stanów Zjednoczonych. W 1946 roku The Hilton Hotels Corporation wchodzi na giełdę, a w 1949 roku firma otwiera hotel w Puerto Rico, powołując tym samym do życia Hilton International.

W 1955 roku marka Hilton wprowadza innowacyjną usługę rezerwacji, nazywaną w skrócie HILCRON. Dzięki niej każdy może dokonać rezerwacji za pomocą telefonu, telegramu lub dalekopisu. Dalsza ekspansja marki z każdym rokiem nabierała tempa, doprowadzając korporację Hiltona do pozycji jednej z największych i najbardziej preferowanych na świecie marek w branży hotelarskiej. Również w Polsce od kilku już lat funkcjonują hotele pod szyldem Hilton, m.in. w Warszawie, Wrocławiu, Gdańsku, Łodzi czy Poznaniu.

Stopka autorska: HiltonGdansk.pl

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 10.0/10 (liczba ocen: 1)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz