Wielu restauratorów oraz właścicieli hoteli zastanawia się nad poważnym tematem jakim jest promowanie swojej inwestycji (a jakby nie patrzeć hotel to inwestycja, i to dużego kalibru). Tym bardziej teraz – przed otwarciem sezonu, kiedy każdy rozsądny kierownik oraz właściciel zastanawia się nad budżetem i spodziewanymi zyskami. Jakie materiały promocyjne wybrać? Odpowiedź jest prosta – skuteczne. Kolejne pytanie – czy ręczniki hotelowe są skuteczną formą reklamy?
Tak, są.
Śpieszę z wyjaśnieniem dlaczego. O ile każdy z nas przyzwyczaił się do standardowej formy reklamy, jak np. katalogi, tablice czy ulotki, jak i również nowoczesnej, pokroju reklamy w Internecie, o tyle ręcznik wydaje się czymś abstrakcyjnym. Nie twierdzę, że nie używanym, ale skoro z małego fiata można zrobić świetną reklamę to również z ręczników.
Ręczniki hotelowe a psychologia
Według kilku badań ręczniki te są przedmiotem, który goście hotelów najczęściej zabierają „na pamiątkę” do własnych domów. Nie bawiąc się już w przesadne eufemizmy, klienci najzwyczajniej w świecie kradną przedmioty hotelowe, pakując je do walizek tuż przed opuszczeniem ośrodka. Robią to prawdopodobnie z tego powodu, iż nie widzą w tym nic złego. Także skoro ten świat już taki jest, to czemu z tym walczyć? Oczywiście nie popieram kradzieży, uważam wręcz iż jest to czyn ohydny. Jednakże, w tym przypadku hotel czy gabinet SPA może więcej na tym zarobić niż stracić. Mówiąc przewrotnie… właściciele kurortów mogą potraktować to jako inwestycję. Dziwną, nietypową, ale o dużej stopie zwrotu.
I co na tych ręcznikach?
A to już wedle upodobania. Standardowo umieszcza się logo przybytku, w którym ręczniki są oferowane dla Klientów. Jednak spotkałem się kilka razy z wyhaftowanym tekstem, który nieco bardziej zapadał w pamięć. Np. „te ręczniki są nasze, ale i tak Cię lubimy”, albo „uważasz, że ten ręcznik należy Ci się jak psu zupa? Masz rację.”, i mój faworyt…
„i tak wiem, że skubniesz. Pamiętaj mokry ręcznik w walizce obrazą naszych usług”.
Można? Można. Ważnym aspektem jest fakt iż reklama poprzez ręczniki hotelowe jest przede wszystkim tania jak barszcz. A inwestując w nie właściciel, akcjonariusz czy kierownik zyskuje:
– niezbędny przedmiot codziennego użytku w hotelu
– jeśli dobrze pomyśli nad hasłem, to świetną reklamę
– swoisty marketing wirusowy spowodowany zachowaniem Klientów
Koszty zasadniczo są niewielkie. Reklama pomysłowa i każdy na tym zyskuje – Klienci bo mogą się pośmiać oraz „skubnąć co nieco” – właściciele, bo klienci na pewno na długo zapamiętają pobyt w motelu, jak i również nietypowe ręczniki hotelowe.
Stopka autorska: ręczniki hotelowe – http://texpol.net.pl
Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!