Biuro w dużym mieście, w centrum czy na obrzeżach?

Przedsiębiorcy prowadzący od wielu lat swoją działalność biznesową są w pewnym momencie w stanie opuścić własny dom lub niewielki lokal i przenieść się do biura z prawdziwego zdarzenia…i od razu stają przed dylematem – czy lepiej na siedzibę wybrać pomieszczenie lub zespół pomieszczeń znajdujące się w centrum miasta, czy też korzystniejszym rozwiązaniem będzie praca na jego obrzeżach?

Reklama

Odpowiedź na to pytanie nie jest tak prosta oraz jednoznaczna jak mogłoby się początkowo wydawać, dlatego też przygotowaliśmy dla naszych czytelników poradnik, który pokrótce przedstawia „za” i „przeciw” obydwu rozwiązań.

Biuro do wynajęcia mieszczące się w centrum dużej aglomeracji miejskiej np. Kraków, Warszawa, to przede wszystkim łatwość dojazdu. Nawet jeżeli trafimy na korki, to z całą pewnością uda nam się znaleźć linię autobusową, kolejową, czy też tramwajową, która to szybko i bez najmniejszego problemu pozwoli nam dotrzeć do pracy. Na obrzeżach niejednokrotnie będziemy skazani wyłącznie na własny pojazd, a jeżeli i on zawiedzie – czeka nas szybki spacer do siedziby naszej firmy. Mimo, iż w sezonie letnim nie stanowi to większego problemu, to już w zimie może dać się we znaki.

Obrzeża miasta wypadają pod względem biznesowym korzystniej, jeżeli chodzi o koszty. Utrzymanie biura zlokalizowanego na rzeczonym obszarze oraz opłacenie wszelkich związanych z prowadzoną działalnością zobowiązań oraz podatków będzie o wiele łatwiejsze, jako że przedmieścia postrzegane są zarówno przez właścicieli firm jak i organy miejskie jako tereny mniej atrakcyjne biznesowo. Najczęściej osiedlają się tam przedstawiciele klasy średniej po to, by założyć rodzinę oraz ustatkować się, co z kolei wpływa na cenę zarówno gruntów pod budowę nowego lokalu jak i koszty wynajmu już istniejącego biura, które to są znacznie niższe, niż miałoby to miejsce w przypadku centrum miasta. Niemniej jednak, w tym miejscu zauważyć należy, że ponoszone wyższe wydatki związane z utrzymaniem własnego miejsca zatrudnienia w drugiej z nadmienionych lokalizacji mogą szybko zwrócić się z nawiązką, jako że centra aglomeracji są niezwykle ruchliwe. Przewijają się przez nie codziennie setki jeżeli nawet nie tysiące osób, natomiast każda z nich może być naszym potencjalnym klientem.

Ostatnią z kwestii jakie pragniemy poruszyć jest prestiż prowadzonej działalności gospodarczej. Szczególnie dla właścicieli i menadżerów prężnie rozwijających się oraz już rozwiniętych firm to właśnie on jest najistotniejszy. Zlokalizowanie siedziby przedsiębiorstwa na obrzeżach miasta może wiązać się z gorszym jej postrzeganiem przez klientów oraz niższą chęcią korzystania z jej usług. W przypadku centr dużych miast mamy do czynienia z sytuacją dokładnie odwrotną, jako że wyłącznie najlepiej prosperujące, najbardziej godne zaufania oraz najbardziej konkurencyjne przedsiębiorstwa na rynku są w stanie pozwolić sobie na wykupienie lub wydzierżawienie miejsca w tak korzystnym dla prowadzenia biznesu miejscu. Decydując się na wybór lokalizacji własnego biura weźmy wszystkie te kwestie pod uwagę – jeżeli opcje dojazdu, cena oraz możliwości rozwoju jakie oferuje nam dana lokacja są naszym zdaniem satysfakcjonujące, to właśnie ona powinna stać się naszym nowym miejscem pracy!



Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz