Kredyty gotówkowe – kampanię kredytową czas zacząć

Już pod koniec lutego niemal równocześnie o uwagę klientów zaczęło się starać kilka banków, zachęcających do sięgnięcia po kredyt gotówkowy. Wiosenna kampania kredytowa dopiero się rozpoczęła, ale trudno oczekiwać, by któryś z „maruderów” przebił pierwsze pomysły na przekonanie klientów, że po zimie naprawdę konieczny jest zastrzyk „żywego pieniądza”.

Reklama

Alior Bank oferuje klientom gwarancję najniższej raty i najlepszych warunków na rynku. Bank zapewnia, że jeśli klient przedstawi formularz informacyjny (ten dokument wprowadziła ustawa o kredycie konsumenckim), w którym inny bank zaoferuje korzystniejsze warunki niż Alior, przy takim samym okresie kredytowania i tej samej sumie Alior Bank przebije ofertę. Z gwarancji Aliora mogą korzystać nawet ci, którzy zaciągnęli już pożyczkę w Alior Banku i w ciągu 2 tygodni otrzymali od innego banku ofertę z korzystniejszymi warunkami takiego samego kredytu. Oczywiście, pozostaje kwestia – czy bank będzie każdemu chętnemu przyznawał kredyt? Raczej nie, bo ryzykowałby podniesienie się (i to znaczące) portfela złych kredytów. Trzeba więc założyć, że najkorzystniejsze na rynku warunki kredytu będą dotyczyć tylko tych, których wiarygodność kredytową bank oceni jako satysfakcjonującą.

Bank BPH stawia z kolei na przejrzystość warunków kredytowania. Na pierwszy rzut oka idea kampanii kredytu gotówkowego w BPH może przypominać zasady „Kredytu prosto liczonego”, oferowanego przez Credit Agricole (również ruszyła duża kampania medialna na te kredyty gotówkowe), ale BPH mocno rozbudował przekaz: oferuje kredytobiorcom możliwość odstąpienia od umowy w ciągu 21 dni (standardowo mają na to 14 dni). Do umowy dołączany jest wyciąg z najważniejszymi warunkami umowy pożyczkowej, które mieszczą się na jednej stronie. Warto podkreślić tę redukcję – akurat w BPH warunki najmniejszej pożyczki ratalnej zajmowały do tej pory kilkanaście stron.

Na tle kampanii stawiających na meritum, niewątpliwie wybija się nowa odsłona kampanii BZ WBK, tym razem z Chuckiem Norrisem w roli głównej. Gdy Strażnik Teksasu przychodzi po gotówkę, tej pozostaje tylko przeliczyć się, bo Chuck po pieniądze przychodzi tylko raz. Warto podkreślić, że poprzednia edycja kampanii z Antonio Banderasem przyciągnęła do BZ WBK sporo klientów – portfel kredytów gotówkowych urósł, choć na rynku panował wówczas trend odwrotny. Teraz bank nie wspomina nic o najniższym na rynku oprocentowaniu, stawia natomiast na szybkość rozpatrywania formalności (10 minut i po wszystkim).

Słabą (raczej) konkurencją dla Chucka Norrisa będzie Szymon Majewski – PKO BP wystartował z kolejną edycją kampanii pożyczki gotówkowej z Miniratką. Na tle innych kampanii, zwłaszcza tej z Chuckiem, spoty z Szymonem Majewskim wypadają raczej małoprzekonująco.

Stopka autorska: kredyty gotówkowe – http://www.forum-bankowe.pl/tematy15/

VN:F [1.9.18_1163]
Ocena: 9.5/10 (liczba ocen: 2)


Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!

Dodaj komentarz