Gabinet psychologiczny to bardzo specyficzny biznes, który w porównaniu do innego typu działalności gospodarczej ma o wiele trudniej pozyskać potencjalnych klientów. W tym przypadku reklama nie może być nachalna, głównie ze względu na problemy jakimi często zajmują się psycholodzy. Są to bardzo wrażliwe kwestie związane nałogami, problemami rodzinnymi, czy zaburzeniami osobowości. Nietypowe usługi związane z pomocą dla tych ludzi wymagają równie nietypowej reklamy, która zapewni odpowiedni rozgłos, przy zachowaniu klimatu dyskrecji, jaki powinien towarzyszyć wizytom u psychologa.
Dlatego też najchętniej wykorzystywanym sposobem na pozyskiwanie klientów dla gabinetu psychologicznego jest reklama w Internecie. Ta forma reklamy jest na tyle wygodna, iż skierowana jest wyłącznie dla osób, które poszukują tego typu pomocy, przez co jej efektywność jest o wiele większa niż ulotek, banerów reklamowych, czy plakatów. Realizować ją można zarówno poprzez samą stronę internetową, na której możemy znaleźć informację na temat lokalizacji gabinetu, oferowanych usług, a także często możemy zapisać się na wizytę konkretnego dnia oraz inne działania należące do SEM, czyli pozycjonowanie oraz linki sponsorowane Google AdWords. Tak przygotowana reklama w Internecie, to skuteczna metoda pozyskiwania potencjalnych klientów gabinetu psychologicznego.
Jeszcze inną formą pozyskiwania klientów dla tak specyficznej działalności gospodarczej jaką jest praktyka psychologa jest reklama w mediach, gdzie możemy udzielać się jako ekspert w programach typu Talk Show lub serwisach informacyjnych. Taka reklama to doskonała prezentacja swojej fachowej wiedzy, która na pewno w krótkim okresie czasu przełoży się na popularność gabinetu psychologicznego. Częste bywanie w mediach, także w prasie kobiecej oraz poradnikach branżowych to element dyskretnej, jednak niezwykle skutecznej formy reklamy, która sprawia że dany psycholog staje się w pewnym sensie popularny.
Pozyskiwanie klientów gabinetu psychologicznego może przybierać różne formy, jednak to właśnie reklama w Internecie oraz udzielanie się w roli eksperta w mediach przynosi najlepsze rezultaty. Inwestując w reklamę bez względu na jej skuteczność, należy pamiętać, iż najlepszą promocją będzie nasza fachowa wiedza, która docenią pacjenci. To właśnie oni przekazując opinię o nas będą najlepszym sposobem na pozyskiwanie klientów.
Stopka autorska: psycholog – http://www.pozytywnaprzemiana.pl
Brak komentarzy... bądź pierwszy, dodaj swój komentarz!